2016-09-01

Szolnok Napja - Szeretem Szolnokot! Szeretem Szolnokot?



Mint minden évben, idén is volt Szeretem Szolnokot Pályázat, aminek a benyújtási határideje augusztus 14-én lejárt. Ha vasárnap lett volna ennek a napja, akkor szerintem pályáztam volna. S hogy mivel? Hát azzal, hogy szeretem / szerettem Szolnokot a Tiszaliget miatt. Túl sok mindennel nem dicsekedhet a megyeszékhez, ami állandó kikapcsolódást jelenthetne az itt lakóknak, hisz se normális szórakozóhelyek, ahova a felnőtt, dolgos, GDP növelő felnőttek járhatnának - bocsánat a tizen- huszonéves, jobb esetben normális értékrenddel bíró jövő generációtól, de már leginkább csak nekik szól minden -, se éjjeli mulatók, nem beszélve az augusztusi kihalt hétköznapi utcákról, amikor 10 után már alig lézengenek az emberek, s ha megéhezel az utcai Hot dogoson s a mc drive-on kívül nem tudom még hova lehet menni, de legalább van egy egész szép színházunk, ahol azt gondolom javuló tendenciát mutat a kritika s az első felvonás után helyükön maradók száma, van Művésztelepünk alkalmi remek programokkal, van Tiszaligetünk, ahol már van modern focipálya, vízilabda aréna egy fantasztikus csapattal, sportcsarnok, ahova a kosárlabdások relatíve még elég sok nézőt vonzanak annak ellenére, hogy számomra néha már bosszantó, hogy szerintem mennyire nyilvánvalóan a pénz és a politika irányítja az eredményeket, de még azért biztos vannak jó meccsek, az emberek legalábbis mennek, ki megszokásból, ki mert így is tetszik neki amit lát, ki miért. Itt kerül minden évben megrendezésre a Majális, a közelgő Gulyásfesztivál, s az utóbbi pár évben egyre több zenei rendezvény. Néha bosszankodunk, hogy nem tudunk hol parkolni, mert alig van hely, de ez lehet hamarosan megszűnik, mert lassan esélyed sem lesz parkolni, s emiatt talán akad majd a kényelemesebbje között, aki úgy gondolja, el sem indul egy liget programért, mert nem tud megállni sehol, talán csak a réten valahol. Miért? Vasárnap a Tiszaliget felől gurultunk Szandára, mikor megláttam, hogy itt bizony már rombolnak. Emlékszel még erre a júniusban megjelent írásra? http://www.blogszolnok.hu/naplom_a_tiszaliget_elesett

Ezt követően véletlenül egy alkalommal összefutottam egy emberrel, s négyszemközt beszélgettem vele, s kiderült, hogy van köze a testülethez, akik szavaznak, döntenek. Rákérdeztem. A válasz, ááá, dehogy, az nem úgy van. S elmondta, hogy:

Tudja, mikor Szolnokon valamilyen sportesemény, vagy valami egyéb kerül megrendezésre, akkor annyira kevés a szálloda, hotel, apartman..., hogy nem találnak a vendégek szállást, s azért épül majd itt a Tiszaliget elején egy olyan épület, ahol bérlakások lesznek, s ezzel megoldódik majd az ilyen jellegű probléma.

Na ehhez képest ezt láttam:



 majd megtaláltam az eladó lakásokat is, melyeket már sejtésem szerint hamarosan lehet szerződni, ahogy elkészülnek a társasházi okiratok.

Azt gondolom a fentiek és a lentiek fényében most akkor el lehet dönteni, hogy mennyire szeretem Szolnokot. Lehet hogy nem igazán, de lehet, hogy nagyon. Hazudik itt mindenki, s nem érdekel itt senkit, hogy valóban egy élhető városunk legyen, csak az, hogy mennyi van  a zsebekben? Egyébként azt gondolom, szuper lakásokat lehet majd venni, szerintem már öntisztuló lesz ott minden, mert különben mi kerülne egy 63 m2-es 2 szobás lakásban 31 ,6 millió forintba vagy egy 96 m2-es 47,9 millióba. Kizárt, hogy ebből juttatnának vissza a szavazóbizottságnak egy kis vigaszdíjat hogy jobban aludjanak a döntésük miatt. Kizárt. A mi városatyáinkról hogy lehetne ezt gondolni? Ugye? Nézd is meg, hogy micsoda szépség épül majd:


Én már el is képzeltem, hogy én lubickolok a tetőtéri medencében, tehát ha valaki úgy gondolná, hogy szeretné, ha valóra válna az álmom, nyugodtan megajándékozhat az egyik nagy erkélyes  96m2-es lakással. Még azt sem várom el, hogy Tiszára nézzen, s a garázst bevállalom magamnak, s főzök valami finomat a álommegvalósítónak :-)
 De most komolyan, maga a gondolat szuper, minden városban vannak hasonló kategóriájú luxus lakások, akkor a mi kis megyeszékhelyünkön miért ne, csak hát úgy globálisan nézve, úgy szar az egész.
 Na, ne gondolkozz,mert attól ez már nem változik meg, csak gyönyörködj!
 Á, felmerült még egy lehetőség az építkezéssel kapcsolatban, mégpedig, hogy nem hazudnak atyáink, csak nem tudják hogyan mondják el, amit már tudnak, de mi még nem, s egyszerűen csak az ország legélhetőbb városában 500.000.- ft/m2 árú lakásokra nőtt a kereslet, hisz feltételezhetően mindenki jól él, olyan meg véletlenül sincs, akinek a napi betevőre lenne gondja, s mint ahogy azt egy másik írásomban olvashattad, hogy valószínű eltűnik majd a középosztály, csak alsó és felső marad, jó hír, hogy Szolnok a felső osztály városa lesz, hisz minden jel erre utal.

Remélném, hogy a második feltételezés az igaz, ezzel szemben tudom, hogy a nagy valóságban sajnos az első. Hát ez van. Na, de itt van a Szolnok napi rendezvénysorozat, aztán majd megmagyarázzák ezt is - már ha szó esik róla - hogy nem, mégsem úgy van az, ahogy látjuk, s ha még szerencsénk lesz, a Gulyásfesztiválon lehet a Liget elején található nagy parkolót használni, vagy már nem is tudom mit gondoljak. 

Bodor Marcsi

ui: remélem szomszédok leszünk a Tiszaligeti luxus apartmanokban! :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése