2016-09-21

Mézes zserbó másként





Egy régi kedvenc. Már olyan régen sütöttem meg, hogy épp ideje volt leporolni a régi könyvet, amiből a családi névnapra  elkészíthettem.

1 egész tojást habosra kavarunk 15 dkg cukorral, hozzáadunk 3 dkg vajat, 2 evőkanál mézet, 2 evőkanál tejet és egy kiskanál szódabikarbónát.



A masszát gőz fölött sűrűre főzzük (kb 10 perc), és még melegen belekeverünk


45 dkg lisztet, amit előtte átszitáltunk.

 Amikor kihűlt, jól kidolgozzuk, 4 részre osztjuk és nagyon vékonyra nyújtjuk, s külön-külön hirtelen tűznél világosra sütjük.
 A krémhez 20 dkg vajat habosra keverünk 20 dkg cukorral és 1 csomag vaníliás cukorral. Közben 2 dl tejben üvegesre főzünk 2 evőkanál búzadarát, kihűtjük, és a vajjal jól elkeverjük.. Az alsó lapot vajas krémmel,
 a második lapot baracklekvárral, a harmadikat ismét vajas töltelékkel kenjük meg.
 Tetejére csokimáz kerül. Nem tortabevonót használtam, hanem magam készítettem a mázat.

3 dkg kakaót, 20 dkg porcukrot 5 evőkanál forrásban lévő vízzel jól kikavarunk Ha kihűlt, 3 dkg vajat adunk hozzá, s bevonjuk a süteményt.


Mikor összepuhult, szeletelhető, és tálalható. Elméletileg 2 órahossza alatt puhul meg, de én általában előző nap készítem az ilyen sütiket.
Jó étvágyat!

Bodor Marcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése