2016-07-19

Marhapalóc füstölt fürjtojással


Egy Szolnok közeli étteremben szoktam palóclevest enni füstölt fürjtojással, s úgy gondoltam, itt az ideje főzni. Nem is volt olyan nehéz, mint gondoltam, csak idő kellett, hogy jó puha legyen a hús.

Hozzávalók:

2-3 fej vöröshagyma apróra váágva
zsiradék (olaj vagy bármi)
70 dkg marhahús felkockázva
1 teáskanál köménymag
1 teáskanál fehérbors
őrölt pirospaprika (minőségtől függően annyi, hogy azért legyen valami színe a levesnek)
 3-4 babérlevél (én már a saját kis bokromról szedtem le pár nappal felhasználás előtt, ahogy tanácsolták)
2 szál csombor (kolléganőm hozta frissen szedve Székelyföldről, de ha neked nincs otthon, az sem gond)
fél fej fokhagyma
20 dkg zöldab
2 szál zöldség darabolva
4 sárgarépa darabolva
3 burgonya darabolva
1 nagyobb pohár tejföl
3 evőkanál liszt
füstölt fürjtojás



Az apró vágott vöröshagymát megfuttattam az olajon, majd rádobtam a húst. Én most épp szürke marhából dolgoztam, amit csomagban vettem, így volt benne csontos rész is, amiről ahogy tudtam lefejtettem a husit, de beledobtam a levesbe főni a csontos, porcos részeket is. Mikor kész lett, a farokrészen lévő hús valami isteni finom volt, úgy mint az ököruszály levesnél. Azt ettél már? Ha még nem, akkor próbáld ki. Most néztem, hogy azt még nem tettem fel Hamarosan pótolom :-)


Tehát, hagytam a húst fehéredni az olajon, közben sóztam, borsoztam, és rászórtam a köményt. Mikor már majdnem elfőtte a saját levét, megszórtam őrölt pirospaprikával, felengedtem annyi vízzel, hogy ellepje a húst, hozzáadtam a babérlevelet, fokhagymát, csombort. Majdnem teljesen puhára főztem a marhát, folyamatosan pótolva a vizet, miközben ízesítettem még ízlésem szerint, majd hozzáadtam a zöldbabot, zöldséget, répát, burgonyát, s együtt főztem tovább.
 Közben a tejfölt kikevertem a liszttel, s mikor a zöldségek is megpuhultak, vettem ki a leves levéből a lisztes tejfölhöz, azzal is összekevertem, hogy ne a hideg lisztes tejfölt adjam a leveshez, s így habartam be. Ezt egyébként minden habarásos ételnél érdemes így csinálnod, hogy ne rántsa össze a forró étel a hideg habarást.
 A habarással együtt még forraltam egyet a levesen, és én csak tálaláskor adtam hozzá a füstölt fürjtojást.
 

Nagyon finom lett, s ugye, hogy nem nehéz ez sem?

Jó étvágyat!

Marcsika


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése