2016-07-27

Irány Tihany két keréken

Reggeli után felpattantunk a biciklikre, s elindultunk Tihanyba. Az idő nagyon kellemes volt az előző éjszakai eső után, kicsit borongós, de nem párás, se nem hideg, se nem meleg, pont bringázásra való. Először legurultunk a Tagorera (a balatonfüredi sétálóutca), s onnan vette kezdetét a kerékpárúton az első közös kerekezés. Ha nem tudnád merre kell indulni, akkor a legegyszerűbb eldönteni úgy, hogy ha a Balaton előtted van, akkor jobbra van Tihany, balra Csopak.

Az útviszonyok nagyon jók, se egy jelentősebb emelkedő, semmi, míg eljutsz Tihanyig, de azért egy pihenőt tartottunk útközben,

s miután elkészült a bizonyíték, hogy mi bizony tényleg kerekeztünk (egyesek szerint elővettük egy fotó erejéig a bicikliket),

folytattuk utunkat a kikötőig. Itt egy pillanatra megálltunk, mindenki ivott egy frissítőt, aztán összeszedtük magunkat, s irány a visszhang.

Itt elfogyott a kerékpárút egy rövid szakaszon, s az úttesten kellett kerekezni, s itt már azért jobban kellett tekerni, ami legalább bemelegített minket, mert az apátsághoz felvezető út az azért nekünk alföldi hobbikerekeseknek feladta a leckét a cél előtt, s bevallom, a utolsó jó pár métert a járműveinket tolva tettük meg, míg elértünk idáig:

Szusszantunk, s irány az apátság, a visszhang....

Jól el lehet itt tölteni az időt, rengeteg látnivaló van

a kilátás fantasztikus,
 számos csecsebecsét vásárolhatsz,

s ha szerencséd van, muzsikaszó kísér utadon, a még jó szerencsét is kapsz útravalóul :-)
Kicsiknek, nagyoknak, gyerekekkel, nélkülük, gyalog, kerékpárral, autóval... jó program.