2016-10-10

Szakács helyett jelnyelv tanfolyam - Véletlenek márpedig nincsenek

Szerettem volna beiratkozni felnőttképzés keretében szakács tanfolyamra, de nem jött össze, mert addig addig mondogatták, hogy nem tudnak még semmilyen pontos információt mondani, hogy végül kiderült, hogy már el is dőlt, hogy mely napokon lesz, s nem értették, hogy nekem miért nem jó a hétköznap délutáni 1 órai kezdés, mikor mindenki meg tudja oldani. Talán mert dolgozok, s lehet a többiektől eltérően nem szakmán belül, tehát nem mondhatom a főnöknek, hogy elmegyek a szakácsiskolába, mert anélkül nem tudom lekönyvelni amit kell. De nincsenek véletlenek, nem oda kell nekem menni.
Hallottál már a jelnyelvről? Szerintem biztosan. Tudod, mikor aki nem tudnak beszélni, kézzel mutogatják el amit tudatni szeretnének a másikkal. 

Egyszer volt, hol nem volt, valamikor láttam én az egyik ismerősömnél, hogy jelnyelvi tanfolyam, s valamiért aztán ennyiben is maradt, hogy láttam, de nem mentem. Múlt hónapban, a Gulyásfesztiválon kérdezte egy másik ismerősöm, hogy tudok-e jeltolmács tanfolyamot, s itt kezdődött valami. Felvettem a kapcsolatot ismét azzal az ismerősömmel, akinél már láttam ezzel kapcsolatban egyszer közzétenni valamit, s pont mikor indultam Mallorcára, aznap írt, hogy indul tanfolyam, majd kiderült az is, hogy szombat délután 14,00 órától. Gondoltam, ez milyen lehetetlen időpont, éppen kettévágja a hétvégét, egy normális programot nem lehet így szervezni, vagy ha menni kell a kertbe, az nem lehet szombat, vasárnap meg már inkább pihenne az ember..... stb. Megint letettem erről az egészről. 

Ezt követően találkoztam a nyaralás alatt a siket fiúkkal s láttam még több fiatalt az utcákon jelnyelven beszélgetni, s hazaérkezésemet követően másnap pont a Kőkemény család című karácsonyi filmet adták, amiben az egyik fiú siket volt.

Szerinted? Te nem éreznéd úgy, hogy ez nem véletlen. Pont most kérdeztek rá, pont indul is egy tanfolyam, pont találkozol egy kupac emberrel, akik vidáman mesélik el, hogyan élik meg ezt az állapotot, aztán egy film, amiben a család használja a fiú miatt ezt a beszédformát. Én úgy érzem, hogy ezek azért történtek így, mert nem véletlen, hogy korábban is érdekelt ezt a dolog, s most minden meg akarja mutatni, hogy menj, próbáld ki, tanuld meg.

Bejelentkeztem.

Téged érdekel? Ha igen, akkor pár információ:

Október 22-től szombatonként 14,00 órai kezdéssel Szolnokon a Markotányos utca 4/a alatt jelnyelvi tanfolyam indul, alább megtalálhatjátok a többit:



Kedves jelnyelv iránt érdeklődő!

A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége (SINOSZ) ezúton értesíti Önt, hogy 45 órás Magyar jelnyelv A1/1 kezdő szinten tanfolyami csoportot indít Szolnokon.
A tanfolyam tervezett kezdése:  2016. október
Heti 1 x 4 tanórás a tanfolyam.
Képzés időpontja: szombat .

SINOSZ Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Szervezete

Cím:  5000 Szolnok, Markotányos utca 4./A.
Mobil:                06 70/377-5722
E-mail:               szolnok@sinosz.hu
Titkár:               Nagy Ágnes

Jelentkezési lap:


További szép napot!

Bodor Marcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése