2015-12-03

Zellerkrémleves

Hozzávalók:

Vaj
Lilahagyma
Zeller
Alma
Fokhagyma
Víz
Leveskocka                                                


Liszt
Tejszín
Őrölt fehérbors
Bacon szalonna
Magkeverék
Sajt
Füstölt sajt
Metélőhagyma

Nem írtam mennyiségeket, mert ez ízlés szerint változhat. Aki még csak barátkozik a zeller ízével, az kevesebb zellert, s több almát használjon, akinél a zeller a kedvencek közé tartozik, tegyen több zellert, de azért ne hagyja ki teljesen az almát, mert ez a zöldség s ez a gyümölcs együtt szerintem igazán finom ízvilágot alkotnak.

Én lilahagymát használtam, mert úgy gondoltam jobban illik az íze ehhez a leveshez. Ettől függetlenül is többször helyettesítem a vöröshagymát lilahagymával, mert jobban szeretem.

A magkeverék szintén szabadon választható, ki milyen magot szeret.

Pont ez a jó a főzésben. Sok esetben úgy alakíthatjuk a recepteket, ahogy az nekünk tetszik.

Elkészítés:

Lábasban a forró vajon a lilahagymát megdinszteljük. Ezután beledobjuk a darabokra vágott zellert, almát, a fokhagymagerezdeket, s összepároljuk azokat. Mikor már félpuha a zeller is, megszórjuk egy kis liszttel, felengedjük vízzel, leveskockát dobunk bele, felforraljuk, s addig főzzük, míg minden puha lesz minden. Ezután egy botmixerrel összeturmixoljuk az egészet, beleöntjük a tejszínt, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, s még egyet forralunk rajta. 








A bacon szalonnákat megsütjük, a magkeveréket megpirítjuk, majd a tányérba kimert forró levesbe sajt és füstölt sajt darabkákat dobunk, megszórjuk a magkeverékkel, ráfektetünk pár kisütött bacon szalonnát és egy-két szál metélőhagymát.




Jó főzőcskézést!  Jó étvégyat!


Ha kérdésed van, kérdezz bátran.
Ha elkészítetted, írd meg hogy sikerült.


Marcsika





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése