2015-12-16

Töltött pulykamell


Ma egy kis pulykamell állt a házhoz. Hogyan szoktam elkészíteni? Sütve, rántva, de nagyon ritkán töltve. Vártam már, hogy érkezik Karácsony előtt egy kis pulykácska, ezért már készültem, s beszereztem pár dolgot, és el is jött az ideje szétnézni mi is van a hűtőben, hogy a friss husikából valami finom készülhessen.

Került elő póréhagyma, lilahagyma, bacon szalonna, sajt, füstölt sajt, és fehér sajt, a fűszerezéshez só és bors, a tepsibe pedig egy kis margarin, és még a végén megkerestem az aszalt szilvát, amiből párat fehérborba áztattam, s találtam pár szem paradicsomot is a lilahagyma salátához, ami végül a köret lett, ja és persze fogpiszkáló összetűzni a husik széleit.

A pulykamell szépen fel lett szeletelve, egy kis klopfolás (ezt mindig 2 nylon zacskó között végzem, így sem a deszka sem a klopfoló nem lesz húscafrangos, egész szép tiszta marad minden, nem kell annyit mosogatni). Mostanában rászoktam arra, hogy még klopfolás előtt szórom be a husit a fűszerekkel, így szépen bele tudom ütögetni. Vigyázzunk, mert könnyen lukat lehet ütni ebbe a húsba, ha túl vékonyra sikeredik a szelet.

Ezek után kinek hogy tetszik szépen megtöltögeti a húsokat, majd felgöngyöli, megtűzi, s mehet a tepsibe. Én több töltelékkel készítettem a vacsorát. Póréhagyma-fehérsajttal, bacon-lilahagyma-sajt, 3 féle sajt, póréhagyma-aszaltszilva, bacon-aszaltszilva, fehér sajt-aszaltszilva. Persze ezen kívül még nagyon sok variácó létezik. Édesanyám például rántott göngyölt húst szokott sütni amiben a töltelék aszalt szilva, aszalt sárgabarack, sajt, sonka.

Kiváló köret a töltött húsokhoz a lilahagyma saláta, amibe kerül még egy kis paradicsom és egy kis fehér sajt.

Jó étvégyat!

Ha kérdésed van, kérdezz bátran.
Ha elkészítetted, írd meg hogy sikerült.

Jó főzőcskézést!

Marcsika


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése