2015-12-13

Kosárka

Ez a recept az én Gácsika nagynénémtől származik. Mindig is imádtam ezeket a kosárkákat, mert szerintem isteni finomak, s pár évvel ezelőtt elkértem a receptet, hogy bármikor elkészíthessem én is.

Hozzávalók 60 db kosárkához

Tészta:
60 dkg liszt
1 margarin (25 dkg)
20 dkg porcukor
1 citrom leve, reszelt héja
1 zacskó sütőpor
2 kanál tejföl
1 vaníliás cukor
6 tojás sárgája

Töltelék:
6 tojás fehérje
20 dkg porcukor
30 dkg darált dió

Kosárkába:
Baracklekvár
Magozott meggy

A tésztához valókat jól összegyúrom, a töltelékhez valókat kikeverem. Javaslom először felverni a tojásfehérjét félig, majd bele a porcukor, s mikor már kész a hab, bele a dió. Legutóbb próbálkoztam a minden bele egyszerre és hajrá módszerrel, de mint ahogy a fotókon is látszik, így a kosárka teteje kicsit elvált az aljától, bár az ízét nem befolyásolja. Ezek a folyamatok nagyon egyszerűek, de most kezdődik a munka igazán.

Én minden kosárka formát ki szoktam vajazni és lisztezni. Azért 60 forma az sok, de szerintem van amivel rá lehet venni valakit a segítségre J

A tésztából 60 db golyót készítek, beledobom a kosárkába, s aztán hüvelykujjal szépen szétnyomkodom a formába. Ezt követően teszek a kosárka aljára egy kávéskanál baracklekvárt, erre kerül egy szem meggy, majd a diós hab. 

Készítettem már kókuszos habbal is. Úgy is nagyon finom. Lehet fele-fele is, vagy ki mit szeret.

Jó étvégyat!

Ha kérdésed van, kérdezz bátran.
Ha elkészítetted, írd meg hogy sikerült.

Jó főzőcskézést!

Marcsika







1 megjegyzés: