2015-12-12

Karácsonyi narancsos zselétorta

November végén egy 2 napos előadáson voltam, és hát őszintén nem minden tudott teljes mértékben lekötni, így előkerült a telefon, és akkor találtam ezt a receptet. Gondoltam kipróbálom, és ha jól sikerül, akkor újdonság lehet a karácsonyi asztalon, ha nem, akkor is megnyugszok, hogy nem az utolsó pillanatra hagytam már megint valamit, s keresek valami mást, amivel beújíthatok.

Finom lett, de azért módosítanám egy picurkát.

Az eredeti recept:

Hozzávalók :

Tészta:
 3 db tojás
100 g cukor
1 tk szódabikarbóna
200 g liszt

Töltelék:
3 narancs
3 mandarin
150 g ananász
150 g banán

Krém:
50 g zselatin
1 cs vaníliás cukor
900 g sovány tejföl
200 g cukor (csökkenthető a mennyiség ízlés szerint)

Elkészítés:

A zselatint áztassuk be hideg vízbe, hagyjuk jól megduzzadni, majd annyit melegítsünk, amíg feloldódik (forralni nem szabad). Hagyjuk hűlni.

A tésztához robotgéppel keverjük össze a tojásokat a cukorral, majd adjuk hozzá a lisztben elkevert szódabikarbónát. Zsírpapírral bélelt, kivajazott, lisztezett tepsiben süssük előmelegített sütőben 180 ˚C hőmérsékleten 15 percig (tűpróba).

A kihált tésztát vágjuk 1,5 x 1,5 cm-es kockákra.

A narancsot vágjuk szeletekre, az ananászt és a banánt kockákra, a mandarint bontsuk gerezdekre. A tejfölt keverjük robotgéppel oldódásig a cukorral s a vaníliával, majd keverjük el a zselatinnal.

Kerek tortaforma alját, oldalát béleljük ki gyümölcsökkel. Szórjuk bele a tésztakockák és a gyümölcsdarabok felét, öntsünk rá a tejfölös krémből, hogy ellepje, majd ismét tészta, gyümölcs, krém.


Fedjük le folpackkal, és tegyük egy éjszakára a hűtőszekrénybe.

S akkor pár gondolat:

A lapzselatinnal dolgozni nem is olyan ördöngös dolog, mint amilyennek először hittem. Én annyi vizet tettem rá, hogy épphogy ellepje, mert sem a recept, sem a zselés tasakon található leírás alapján nem tudtam eldönteni, hogy akkor most mennyi az annyi. Nem hagytam hűlni, és így is, mikor a hideg tejfölös krémhez kevertem, a keverék elég gyorsan dermedni kezdett, ami annyiból jó, hogy egész stabilan a formában maradt a krém, nem kezdett el folyni.

Még valami. Friss ananászból készült volna a torta, gondolván, hogy legalább falatozik egy jót az ember, majd miután végigolvastam a lapzselatinra írtakat, kiderült, hogy friss ananásszal nem kompatibilis, szóval vissza a boltba konzerv ananászért.

Az én kerek formám 27 cm átmérőjű. Ehhez a receptben leírtak szerint elkészült tészta sok, ami végül nem baj, mert egy kis krémmel, dióval lehet csinálni egy személyre somlóit, viszont kevés volt a 900 g tejfölből készült krém, és a gyümölcsök, amiket rétegezni kellett.

Jó étvégyat!

Ha kérdésed van, kérdezz bátran.
Ha elkészítetted, írd meg hogy sikerült.

Jó főzőcskézést!

Marcsika










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése