2015-12-20

Fonott sajtos



Már több mint egy éve volt, mikor el kellett szaladnom a varrónőhöz, ahol az unokákkal  készülődtek a Karácsonyra, és ott láttam meg az asztalom ezt a sós finomságot. Megkínált, elfogadtam, megkóstoltam, és nagyon finom volt, így gyorsan leírtam a receptet.

Hozzávalók:

70 dkg liszt
Élesztő
Tej
Kis pohár tejföl
1 dl olaj
20 dkg margarin
Sajt ízléstől függően (esetleg sajtkrém)

Az élesztőt felfuttatom a tejben, majd a liszttel, élesztővel, tejföllel és az olajjal összegyúrom. Mikor kész, akkor pihentetem a tésztát, hagy keljen szépen. Közben elkészítem a tölteléket. A margarint kikeverem reszelt sajttal, sóval ízlés szerint. Aki szereti, tehet bele krémsajtot is.

Mikor a tészta megkel, kinyújtom téglalap alakúra, s oldalát srégan bevagdosom úgy, hogy középen marad egy sáv, amit megkenek a sajtos margarinnal, majd ezt a krémet még meg is szórom sajttal.

Ezután szépen befonom a tésztát, majd felszeletelem, tepsibe teszem, lekenem tojással, és megsütöm szép aranyszínűre.

Kétféleképp is tehetem a tepsibe sülni, úgy más-más formát kapok mikor készen van.

Szerintem nagyon finom, és könnyen elkészíthető.


Jó étvágyat!

Ha kérdésed van, kérdezz bátran.
Ha elkészítetted, írd meg hogy sikerült.

Jó főzőcskézést!

Marcsika













4 megjegyzés:

  1. Elkészítettem!
    Nekem egy kicsit több tejföl kellett,de végül isteni lett :-) :-)

    VálaszTörlés
  2. Szuper :-) Te vagy az első, aki meg is írja, hogy hogy sikerült neki amit elkészített :-)

    Köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  3. Szívesen :-) Azóta rendszeresen használom a tészta receptet más töltelékkel is. Én gépben dagasztom,de ez az élményen nem változtatott :-)

    VálaszTörlés
  4. De jó :-) Örülök, hogy bevált :-)

    VálaszTörlés