2015-12-10

Majonézes almás-zellersaláta


Hozzávalók:

Zeller
Alma
Majonéz
Mustár
Tejföl
Cukor
Citrom leve
Fehérbors
Sajt
Füstölt sajt




Tudjátok, a szokásos. Nem írtam mennyiségeket. Zeller és alma annak arányában, hogy ki melyiket mennyire szereti. A sajtok ugyanez. A füstölt sajt és az alma számomra egy igazán remek kombináció, a zeller kellemesen pikánsá teszi, a sima sajt pedig egyébként is korlátlanul szóba jöhet bármikor.

Mint az mézes-diós salátánál az almát meghámozom, a zellert is megszabadítom a külső résztől, ezután szeletelhető, reszelhető, kinek hogy tetszik. Nekem van egy szuper szeletelőm, hasonló a tévéből ismert V szeletelőhöz, csak ez valami egyszerűbb bolti, de jó éles, még a keményebb zellert is egész jól le tudom rajta szeletelni. A sajtokat kis kockákra vágom.

A tejfölből, majonézből, mustárból, cukorból, citrom leve (én mindig friss citrom levét használom, mert nem tartok otthon citromlét), fehérborsból tartármártást készítek. Én a 1 : 2 tejföl : majonéz arányt szoktam alapul venni, s ezt ízesítem be attól függően, hogy épp milyen salátához készül a mártás. Van, amihez jobb, ha édesebb, van, amihez az a jobb, ha savanykásabb, e szerint használok hol a cukorból, hol a citrom levéből többet, s persze ez ízlés kérdése is. Most egy kicsit édesebbre készítettem a tartárt, mert a sós sajtokhoz, az almához, ami lehet savanykás, a zellerhez valahogy nekem ez jobban passzolt.

Mikor kész a tartár, beledobálom az almát, zellert, sajtokat, jól összekeverem, s hagyom állni, hagy érjenek össze az ízek.

Jó étvégyat!

Ha kérdésed van, kérdezz bátran.
Ha elkészítetted, írd meg hogy sikerült.

Jó főzőcskézést!


Marcsika

2 megjegyzés: