2015-12-06

Túrós süti kandírozott gyümölcsökkel



Ez a recept, Enikő kolléganőmtől származik. Nem tudom mi a süti neve, legyen túrós süti kandírozott gyümölcsökkel.
 

Hozzávalók:

Tésztához:

6 tojás
25 dkg porcukor
1,5 dl tej
1,5 dl olaj
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
csipet só

Töltelék:

25 dkg túró
25 dkg mascarpone
20 dkg porcukor
kandírozott narancs és citrom

A tetejére cukormáz, amit elkészíthetsz úgy, hogy felfőzöd porcukorból, vízből és ízlés szerint adhatsz hozzá színezéket, vagy citromlét, vagy szörpöt, vagy vehetsz a boltban. Én marcipán ízű cukormázat szoktam használni hozzá, de először mikor a kolléganőm hozott ebből a sütiből, citromos cukormáz volt rajta. Azzal is nagyon finom, de azt itthon nem lehet kapni, legalábbis Szolnokon még nem láttam. Romániában kapható. Ha esetleg valaki jár arra, s szeretne meglepni pár tasakkal, ne fogja vissza magát, küldje, hozza….

Elkészítés:

A 6 tojás sárgáját kikeverjük 25 dkg porcukorral, ezután hozzáadjuk a tejet, olajat, miután ezzel is jól összekevertük, mehet bele a liszt és a sütőpor. Mikor ez kész, a 6 tojás fehérjéből csipet sóval kemény habot verünk, s óvatosan összeforgatjuk a lisztes masszával. 28x40 cm-es tepsihez szól a recept. Az én tepsim kicsit nagyobb. Meg lehet sütni egyben, majd kettévágni, hogy meg lehessen tölteni, de én inkább két részre osztom a nyers tésztát, s két lapot sütök, mert az első próbálkozásnál a tészta kettévágása nem ment túl fényesen. Azóta maradok ennél a jól bevált módszernél. 180 fokos sütőben 40 percig kell sütni. Én kevesebb ideig sütöm a két vékonyabb tésztát. Úgy nem kell neki ennyi sütési idő. Elegendő kb. a fele.

Míg sül a tésztalap, a túrót, a mascarponét és a porcukrot kikeverjük, majd hozzáadjuk a kandírozott gyümölcsöket, s azokkal is jól összekeverjük. Jómagam egyszerre beledobáltam mindent egy jó nagy tálba, aztán hajrá robotgép. Nagyon finom ez a töltelék, ezért dupla adagot szoktam készíteni belőle, mert nem szeretem, ha száraz a tészta. Így 2-2 doboz kandírozott gyümölcs kerül a túrós masszába.

A tetejére legalább 3 tasak porból szoktam elkészíteni a mázat, hogy szépen befedje mindenhol.

Jó étvégyat!

Ha kérdésed van, kérdezz bátran.
Ha elkészítetted, írd meg hogy sikerült.

Jó főzőcskézést!

Marcsika

Utólag hozzáfűzve:

Házi készítésű túróból minden túrós étel finomabb. Így készíts házi túrót:

http://bodormaria.blogspot.hu/2016/03/igy-keszul-hazi-turo.html






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése