2016-11-27

Fácánleves

Advent első vasárnapja van, s rohamléptekkel közeledik a Karácsony. Már az ajándékokon gondolkozunk, s van aki azon, mi kerüljön majd az ünnepi asztalra? Tavaly nagy szerencsém volt, mert hozzájutottam két fácánhoz és egyet még kaptam is, így nem csak fácánsült, de finom fácánleves is került az asztalra. Ha még nem főztél, de van lehetőséged hozzájutni egy madárkához, akkor vágj bele bátran, hidd el, sikerülni fog, és nagyon finom levest főzöl majd. A husikája lehet kicsit szárazabb mint a megszokott tyúké, kacsáé, de nagyon ízletes.

Hozzávalók:

1 fácán

Fűszerek:
 
Borókabogyó
Szegfűbors
Fekete bors
Köménymag (tudod, én a római köményt jobban szeretem, lágyabb, kellemesebb íze van)
Gyömbér egészben vagy reszelve, vagy gyömbérkrém 
Só ízlés szerint

Zöldségek ízlés szerint, ki mit szeret a levesben pl:

Kelbimbó
Zeller
Zöldség
Karalábé
Sárgarépa
Burgonya 

A hozzávalók mennyiségéről. Én nagyon szeretem a borókabogyó ízét, ezért ebből többet tettem mint a többi fűszerből, ami összesen kb 1 maréknyit tett ki a borókabogyóból, borsokból és köményből vegyesen. 

Gyömbért reszelve tettem egy teáskanálnyit.

Zöldségek közül a répa a burgonya a favorit, a többit az íze kedvéért, de te abból tegyél többet, amit te szeretsz, s úgy a leves íze is kedvedre valóbb lesz.


A húsról nem fejtettem le a zsírosabb részeket, mert úgy még szárazabb lesz, így pedig nem csak szép aranysárga lesz a leves, de jobban is csúszik. S igazából ugyanúgy főztem mint bármelyik levest. A husit bele egy nagy lábasba, felöntöttem vízzel, bele a fűszereket, s kis lángon főztem, míg a melle húsánál - ott a legvaskosabb a hús - is azt nem éreztem, hogy már majdnem kész, s ekkor adtam hozzá a zöldségeket, így azok nem főnek szét, de az ízük jól érezhető lesz.

Tálalhatod tésztával, vagy anélkül.
Jó készülődést, jó étvágyat!

Bodor Marcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése