2016-11-27

Az idős kori vezetésről

Nem tudom kedves sofőrtársam, hogy vagy ezzel, de úgy gondolom, szigorítani kellene a szabályokat, hogy kinek, milyen feltételek mellett lehet meghosszabbítani a gépjármű vezetői engedélyét. 2 napja nagyon nagy szerencsém volt, hogy nem csapódtam bele egy tata vezette autóba.



 Szituácó: megyek az úton, énekelgetek ahogy szoktam, s haladok szépen egyenesen, nem nézelődök se jobbra, se balra, hisz csak haladok egyenesen, s tudom, hogy ez így lesz még vagy 10 percig, mit nézelődjek. A házakat már mind ismerem  mint a tenyerem, semmi újdonság, s én úgyis csak megyek egyenesen. Az idő csodás, süt a nap, s igazán jó kedvem volt, hisz megkaptam egy engedélyt, amit már úgy vártam. Pár nap, s ezt is elmesélem, hogy miről van szó. Szóval haladok az úttesten, alsóbbrendű, kisebb utca következik, T kereszteződés, ahol nagy valószínűséggel még ki is van téve egy fordított háromszög tábla fehér alapon piros kerettel vagy egy nyolcszögletű piros tábla fehér felirattal a felém érkezőnek, de ha nem, akkor sem kanyarodik ki onnan senki a felsőbbrendű útra, csak miután megállt, jól körbenézett, s látta, hogy senki nem jön, egyik irányból sem, vagy mégsem? Igen, teljesen rosszul gondoltam, mert már majdnem odaértem, amikor is tata elindul öttel, de balra, ahonnan én érkezem, arra nem néz, csak jobbra, majd szinte megáll az úttesten keresztben, s nézi az neki szemben levő házat, én pedig érkezem neki balról, és satu, és az abs érzem ahogy dolgozik, a kormányt már jobban nem lehet szorítani, és épp megáll az autó. Tata még mindig az autóm orra előtt, mert szinte áll az úttesten keresztben, s kb ekkor vesz észre. Ekkor nyomott egy gázfröccsöt, és meglódultak alatta a lovak, most már lehet héttel is ment, s végre bekanyarodott a saját sávjába, és intett egy köszönöm lányomat, s ment, mint aki jól végezte dolgát.

Szerinted? Finoman megkérdezem. Ki a jó büdös franc adott még neki orvosi papírt, hogy vezethet? Bement a háziorvoshoz, a Jóskapistához, aki megkérdezte tőle, hogy hogy szolgál az egészsége báttya, s mivel azt a választ kapta, hogy jól vagyok fiam, megkapta a szükséges papírokat vagy mi a bánat?

Kedves idősödő sofőrök, de így az ünnep közeledtével címzem ezt a hétvégi sofőröknek, meg azoknak, akik csak piros betűs napokon veszik elő a garázsból a verdát meg nagy bevásárláskor, hogy találtam egy nagyon jó cikket, amiből íme egy részlet:

Az elmúlt pár hónap során előfordult-e Önnel a következő:

- stroke, szívroham
- látásromlás
- nehézség az éles kanyarok bevételénél
- nehézség a kereszteződéseknél

- nehézség olyan forgalmi helyzetekben, amelyeket régebben biztosra vett
- meglepte önt egy hirtelen felbukkanó autó vagy gyalogos
- negatív visszajelzést kapott más közlekedőktől
- eltévedt ismerős utakon
- idegesnek és kimerültnek érezte magát vezetés után
- szabálysértési bírságot kapott
- balesetet szenvedett el

Amennyiben több ponton is magára ismer a fentiekből, talán ideje elgondolkodni azon, hogy a vezetőülésből átüljön az anyósülésbe!


 Ha magadra ismersz, vagy környezetedben van akiről úgy gondolod, hogy nem túl stabil már a vezetése, akkor lehet ideje elgondolkodni egy picit a fentieken

Vigyázzunk egymásra az utakon is!

Bodor Marcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése