2019-02-06

Télen sem kell nélkülöznöd a grillezések füstös zamatát,

és most persze nem arra gondolok, hogy utazzunk oda, ahol most is süt a nap és az utcákon a sült husik illata száll, bár az sem rossz megoldás, sőt, az egyike azon dolgoknak amiket nagyon is szeretek, de most egy igazán pénztárcakímélő javaslatom van a finom ízek előidézéséhez, mégpedig a folyékony füst.


Mikor először láttam, csak pillogtam, de nem vettem meg, mert nem is tudtam komolyan venni, aztán persze piszkálta a fantáziám, és vadászhattam rá jó sokáig, de végül meglett. Áldom is az eszem, hogy átgondoltam, és adtam esélyt a természetes folyékony füstnek. Kicsit még azért vannak fenntartásaim a természetességgel kapcsolatban, de amennyi mű dolgot viszünk be a szervezetünkbe, ez már igazán elfér, ha kiderülne, hogy mégsem annyira természetesen.

Tehát, mire is jó a folyékony füst? Pácoláshoz, rostonsütéshez, darált húsokhoz, halhoz, levesekhez, pörkölthöz, raguhoz, szószokhoz, bármihez, amit szeretnénk feldobni egy kis füstös ízzel, de nem füstölt sóval vagy füstölt paprikával. Azért jobb a folyékony füst az előbbiekhez képest, mert nincs ízesítve, tehát ha van egy megszokott recepted, nem kell aggódni, hogy elsózod vagy elpaprikázod. Bátran használhatod, míg eléred a kívánt füstös ízt.

Első körben a halat fújtam be és pácoltam kicsit és hozzá a köretet, az édesburgonya pürét bolondítottam meg még egy kevéske füsttel. Isteni lett. A következő halas receptem, amit már a pak choinál is emlegettem, duplán is füstös lesz. A sült hal baconkosárkába töltött édesburgonya pürével, grillezett pak choi-val recept holnap érkezik. Hétvégén már ki is lehet próbálni. 

Majd elfelejtettem, én a folyékony füstöt itthon Szolnokon vettem az Intersparban a Herbáriában 815 forintért, de meg tudod rendelni a netről is.

Bodor Marcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése