2019-02-09

Rizottó

Mindig is imádtam a rizottót, de még soha nem vettem a bátorságot, hogy nekiálljak a készítésének. Bevallom, féltem tőle. Van, hogy még a tejberizs sem lesz igazi, és akkor jönnek a kérdések, milyen riszből, hogyan, meddig.....? Na, de a múltkor volt szerencsém végre eljutni az illatos vacsoraestre, ahol a főételhez rizottó volt a köret. Ugye már sejted, hogy ez adta az utolsó lökést ahhoz, hogy végre nekiduráljam magam. Ismét egy isteni rizottó, de ez most egy ismerősnél, tehát végre elkérhettem a receptet. bmintbalazs.com oldalár irányítottak, ahol átbögyölgettem az ottani alapreceptet, és leheletnyi módosítással belevágtam. Szerintem jobb, ha előre darabolsz mindent, nekem legalábbis elég gyorsan főtt a rizs és szívta magába az alaplét, nem volt időm közben előkészíteni a többi dolgot. Nézzük tehát.

Hozzávalók:

500 g rizs (arborio)
1,5 l alaplé - ehhez én 4 db Knorr levesalapot forraltam 1,5 l vízben
1 közepes fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve vagy törve
3 ek olívaolaj
1 dl száraz fehérbor
100 g vaj
75 g parmezán
só, bors

+
1 citrom vagy lime reszelt héja
1-2 zöldhagyma 
1,5 - 2 dl tejszín


1,5 l vízben felforraltam a levesalapokat. 4 darabot használtam, nem hármat, hogy ízesebb legyen.
Az olajban a vaj felét megolvasztottam.

A vajas olajra rádobtam a felaprított vöröshagymát, és pár percig pároltam. Nem pirítottam, csak üvegesre pároltam, majd végül hozzáadtam a fokhagymát egy percre

Mikor kész a hagyma, mehet bele a rizs. Jól elkevertem, közepes lángon 2-3 percig pirítottam, hogy a rizsszemek széle átlátszó legyen, a közepe fehér maradjon. Ezután a rizst felöntöttem a borral, megkevertem és hagytam főni.                                             Következett a főzés. Eközben az alaplét végig kis lángon forráspont közelében tartottam, hogy nem hűtse le a rizst, a rizs alatt marad a közepes láng. A rizsre 1-1,5 merőkanál alaplét öntöttem, elkevertem, majd hagytam főni, ami csak pár percig tartott. Mikor elfőtte az alaplét, ismét hozzáadtam 1-1,5 merőkanálnyit, kevertem, vártam hogy ....


Utolsó előtti felöntésnél adtam hozzá a zöldhagymát. Nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű lesz. Persze gyakorlat teszi majd a mestert, de állok elébe :-)
A legvégén, mikor már majdnem elfőtte az alaplét hozzáadtam a lime héját, a parmezánt, a tejszínt, megkevertem, levettem a tűzről, rádobtam a vaj másik felét, hagytam elolvadni, majd jól összekevertem mindent. Most kóstold meg,és ízesítsd még, ha gondolod. Mikor kész lettem, gyorsan kisütöttem a lazacot, a bacont, és tálalásra kész volt a sült lazac rizottóval és baconszalaggal.

Jó étvágyat!

Bodor Marcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése