2019-02-20

Rozmaringos, fokhagymás sertésszűz sajtkosárkában tálalt édesburgonya hasábbal


Elkészítettem első sertésszüzem. Na jó, a másodikat. Az első olyan gyalázatosra sikerült kívül-belül, hogy egyrészt szégyelltem megmutatni, másrészt meg az, hogy ajánljam, hogy így készítsd el, na az lett volna amikortól hiteltelenné válok. Ehhez persze az is hozzátartozik,  amikor készült az első szüzem, előtte olvastam, kérdeztem, és óó, csak pár perc az egyik oldal, pár perc a másik, aztán mikor láttam, hogy még a véres matyi ott fortyog ki a husiból, és még sütöttem, sütöttem.... na ott lett vége. Szóval ha te is inkább a jobban átsült/párolódott husi mellett döntesz, akkor inkább így csináld. Tehát újratervezés indult.

Nézzük hogyan.

Egy szüzecskét szépen felszeleteltem, és fokhagymás, rozmaringos olajban pácoltam pár napig, majd így mindenestül bele egy kisebb tepsibe, és be a sütőbe 100 fokon 1 órácskára, hogy ne süljön, de a vér és minden ami nyers az át tudjon párolódni.



Ezután már tényleg csak pár perc a husi mindkét oldalának, hogy szép piros pozsgás legyen mindkét orcája,


eközben egy másik serpenyőben sütkéreztek a édesburgonya hasábok,



így egyszerre lett kész husi és a batáta. Szépen elővettem a sajtkosárkákat amivel kezdtem a főzőcskét, és tálaltam is.




Jó étvágyat!

Bodor Marcsi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése