2019-02-07

Sült hal baconkosárban tálalt édesburgonya pürével, grillezett pak choi-val


Hozzávalók 2 személyre:

2 szelet afrikai harcsa
1 pak choi
1 csomag bacon
1 nagy édesburgonya
só 
bors
pár gerezd fokhagyma ízlés szerint
folyékony füst
a hal és pak choi sütéséhez kevés zsiradék (olaj, vaj, zsír, bármi lehet ízlés szerint) 




A halszeletek mindkét oldalát sóval, borssal és összetört fokhagymával fűszereztem, és folyékony füsttel fújtam be úgy, hogy mindenhol beborítsa a füstös lé.


 A pak choit négybe vágtam, sóztam, borsoztam, erre is fújhatsz bátran a füstből.

A baconszeletekkel beborítottam két szuflésütőt, de akár muffin-, vagy bármilyen sütiformát is ki lehet bélelni, vagy beborítani úgy, hogy kosárka alakra tudjon sülni a bacon. Zsírpapírral bélelt tepsiben sütöttem meg a szalonnákat 130 fokon, majd hagytam kihűlni azokat a formákon.


A tepsiben a kisült szalonna zsírjára rádobtam az összekockázott édesburgonyát, és betettem a sütőbe 150 fokra.
Serpenyőben kis zsiradékon (lehet olaj, vaj, zsír, ki mit szeret) elkezdtem sütni a halat, majd mikor már kezdett szép pirulni, bedobtam mellé a pak choi-t. (Ha elég okos vagy, most felmerül benned a kérdés, hogy ha ugyanabban a serpenyőben készült a hal és a pak choi, akkor a hal miért sült, a pak choi pedig miért grillezett. Tehát, ha ez eszedbe jutott, gyorsan felejtsd is el, vagy érd be azzal a válasszal, hogy így jobban hangzik :-D )
Mire teljesen kész lett a hal és a pakchoi, az édesburgonya is megpuhult. Villával összetörtem, nagyon kevés sóval és borssal fűszereztem, és bátran fújtam rá a folyékony füstből, és összekevertem. Igazán pikáns ízt ad neki. Ezután a összetört édesburgonyát a baconkosárkákba kanalaztam, és tálaltam a hallal.
Remélem tetszik a receptem, és kipróbálod!

Jó étvágyat!

Bodor Marcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése