2017-01-18

Óvatosan a webáruházakkal - főleg ha számlára is szükséged van

Kedves Olvasóm!

Szoktál vásárolni webáruházban? Igen? Ugye milyen egyszerű? Van pár percünk, irány az internet, megnyit az áruház oldala, klikk ide, klikk oda, kosárban a cucc, fizetési lehetőségek tárháza, előre kártyával, előre utalással, utánvéttel házhoz szállítással, pick pack pontra történő lekérés ahol fizethetsz készpénzzel vagy bankkártyával, csomagátvétel automatánál. Olyan egyszerű, kényelmes, főleg ha megszokott, jól bevált termékeket rendelünk megbízható helyről, de mi van, ha hiba csúszik a szerkezetbe?

Naná, hogy pórul jártam az egyik ilyen webáruházzal. Emlékszel még arra a tavaly nyári vásárlásomra, amiről szeptemberben kezdtem el cikkezgetni? Ott nem kaptam meg a vásárlásért járó, az oldalon egyértelműen feltüntetett termékeket, majd a Fogyasztóvédelemhez fordultam, ezt követően már kaptam egy csomagot, s végül még plusz ajándékkal is zárult a történet. Igazából most januárban érkezett meg a Fogyasztóvédelem határozata arról, hogy igen, igazam volt, s kiderült, hogy azért próbálkoztak menteni a menthetőt, de mivel mindent dokumentáltam, lementettem, eltettem, így bebizonyosodott igazam, s végül amit szerettem volna, azt megkaptam, a céget pedig kötelezték, hogy tartózkodjon a fogyasztók számára megtévesztő tájékoztatás közzétételétől, továbbá a beérkező panaszok elutasítása esetén tájékoztassa a fogyasztókat, hogy mely hatósághoz, szervezethez fordulhat, amennyiben kifogása továbbra is fennáll, ismertették milyen következménye lehet annak, ha a feltárt hibákat, hiányosságokat nem szünteti meg...stb. Egy 8 oldalas levélke, ami számomra egyenlő volt azzal, hogy igen, igazam volt, s jól tettem, hogy nem hagytam magam.

Most megint valami hasonlóba sikerült lépnem. Még tavaly rendeltem az egyik webáruházból egy terméket, s kértem, küldjenek erről számlát is. Kértem azt is, hogy időben tájékoztassanak a csomag érkezéséről, mert tudtam, hogy lesz egy 2 napos előadásom, s éreztem, hogy ez gond lehet. Úgy is volt, mert pont akkor kaptam egy sms-t, hogy érkezik a csomag, s egy mailt, hogy tudom módosítani a kiszállítást. Módosítottam is, de hiába, mert a futároktól úgy tudom, hogy igen ritkán kapnak olyan működőképes eszközt amivel követni tudnák a vevők ilyen jellegű módosításait,tehát kösz a levelet, semmire nem mentem vele. A futár kedves volt, pár sms váltás, hogy bocsánat, napoljuk a témát, így 2 nappal később újra jöttek a csomaggal. 

Számla? Na az nem volt benne. És itt kezdődött ez a történet. Megkerestem a visszaigazoló mailt, és írtam arra, hogy bocsi, nem kaptam számlát, pedig de vártam, és kellene is. És akkor innentől megnevezve a résztvevőket, leírom mi történt. Ezt kaptam a levelemre:

Kedves Mária!
A forgalmazó a számlát elektronikus úton küldi meg önnek.
Üdvözlettel:Digital group
MEGVESZED.COM - a kedvezményes vásárlás nálunk kezdődik!

Gondoltam sebaj, akkor irány a webáruház. A kapcsolatoknál ezt találtam:
Kapcsolat, elérhetőségek
Magyar nyelvű ügyfélszolgálatunk hétköznap 10-18 óra között készséggel fogadja megkeresését elsősorban írásos formában, de lehetőség szerint a +36702551144-es telefonszámon is elérhetőek vagyunk. 

Hívd már fel ezt a számod. Ne aggódj, egy forintodba sem kerül, mert próba szerencse most is felhívtam mielőtt leírtam ezt a mondatot, és egy kedves női hang tájékoztat, hogy Ez a szám jelenleg nincs hozzárendelve egyetlen előfizetőhöz sem.

Hmm. Sebaj. Van lehetőség név, cím, telefonszám megadásával üzenetet küldeni. Még ellenőrző kód is van, nehogy kiderüljön, hogy robot vagy :-D Hát, meg sem tudom mondani, mennyi üzenetet küldtem. Fogalmam sincs kinél landol, mert se egy visszaigazoló, hogy megkaptuk levelét, majd válaszolunk, vagy egy válasz. Ahhh. 

Sebaj, irány a facebook. Ott is megkerestem őket. Na végre, kaptam választ. Hogy mit? Hát ezt:
Kedves Mària!

A problémát kérjük az ugyfelszolgalat@grandoshop.com felé jelezze.

Üdvözlettel:Megveszed Team

Csak megsúgom, hogy ez a mail cím a már fentebbi Digital Grouphoz tartozik, akik már egyszer tájékoztattak, hogy majd a forgalmazó küldi a számlát.

Sebaj. Még egy levél nekik, hogy hátha mégis küldenek számlát. A válasz ugyanaz mint előtte. A forgalmazó megküldi mindenkinek a számát. 

De ki a forgalmazó basszus? Még mindig nem tudom. Mutogatnak egymásra, és ennyi. Fel is tettem kérdésem ismét, mert korábban nem kaptam választ.

Még mindig nem tudom ki a forgalmazó, akitől a számlát várnám, pedig már kérdeztem előző levelemben.

Volt egy olyan megjegyzésük, keressen a spamek között a levelet, lehet ott van. Hát annyi hülyeség jön minden nap, van amit letiltok, és pár nap múlva megint ott sunyul a levelek között valami huncutság, s van amiről le sem tudok iratkozni, honnan tudjam, kitől várjam a levelet, ezért megkérdeztem 

A megveszed.com irányított Önökhöz. Kihez fordulhatnék, milyen feladótól keressem a számlát tartalmazó levelet?

Igazából itt már párhuzamban ment a levelezés és a facebook üzenetváltás, de itt elvesztettem mindenkit, mert már nem jön válasz.

Próbálkoztam még egy NAV-hoz megírt levél megküldésével, hátha akkor gyorsan kapok egy számlát, de semmi. Úgy néz ki, tényleg el kell küldenem az illetékes hivatalhoz, pedig az a lágy szívem eddig nem engedte.

Végül van erre is időm, mint a korábbinál, hogy a végére járjak. Igaz a könyvelésbe betenni már totál macera lesz a számlát, pedig ezt is írtam nekik, év vége, év zárás. Tesznek rá. Most gondolj bele, érkezik egy csomag a céghez, mondják neked, hogy van nálad pénz, fizesd már ki, aztán majd elszámolsz vele a pénztárba, de nem tudsz mivel elszámolni, tehát futhatsz a pénzed után. Bosszantó, de tanulságos. Csomagot felbontani, mielőtt kifizeted, bár ezt meg szerintem a futár nem engedi, bár így lenne korrekt, és aztán azt mondani, kösz nem veszem át. 

Na most csináltam egy jó kis reklámot az áruháznak, mert hát a negatív reklám is reklám (remélem kapok érte jó kis jutalékot :-D ), de akkor kezdődjön újra egy tortúra, s menjen a levél a NAV-nak és a Fogyasztóvédelemnek, és soha többet semmit a megveszed oldalról, mert ha egy számla megküldése ekkora probléma, akkor mi lehet, ha minőségi kifogásod van, vagy elállnál a vásárlástól, hisz a jogszabályok szerint 14 napon belül megteheted, mint ahogy jogszabály szerint számlát is kellene adni. 

Bodor Marcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése