2016-08-16

Padlizsánkrém



Szerettem a padlizsánkrémet, de olyan rég ettem már igazán finomat, ami a szám íze szerinti, ezért úgy döntöttem, megpróbálkozok ezzel is.

Idén a kertben egész szépek lettek a lila tojásgyümölcsök. A jól végzett munka után leszüreteltem  s hazahoztam az éretteket, s nekiláttam. 3 helyről szívtam magamban gyorstalpalón az információkat, anyukámtól, Etától és Beustól, hogy ki hogyan készíti, s összeállítottam a saját magam verzióját, s szerintem igazán jól sikerült. A munkahelyre is vittem be, s akik nem idegenkednek az efféle ételektől, netán még szeretik is, igen jóízűen meg tudtak reggelizni.

Hozzávalók:

4 padliszán
fél fej fokhagyma szétnyomva
1 kis fej lila hagyma lereszelve
olívaolaj 2-3 evőkanálnyi
majonéz legalább 6 evőkanál, de ízlés szerint változtatható a mennyiség
só, fehér bors ízlés szerint

A padlizsánok alá sütőpapírt tettem a tepsibe, és megszurkáltam azokat, így nem durrantak szét, a lé pedig ami kifolyt, nem sült bele a tepsibe.
 

150 fokon addig sütöttem őket, míg ilyen szép szottyadtak lettek, majd mikor kihűltek, meghámoztam mindet.

Ezek után már csak annyi dolgom maradt, hogy a meghámozott padlizsánhoz hozzáadtam a többi hozzávalót,
 s összeturmixoltam,
 majd pirítóssal és paradicsommal tálaltam.
Ugye ez is egyszerű volt?

Jó étvágyat!

BM

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése