2016-08-01

Balatonfüred - Balaton étterem


A tihanyi kerékpártúra, az ott elköltött finom ebéd, a visszakerekezés és fagyizás után este még úgy döntöttünk, hogy vacsorázzunk valamit. Nem voltam éhes, mikor elindultunk, de aki ismer, tudja, hogy ilyenkor tudok a legtöbbet enni :-D Javasoltam, hogy menjünk el a Balaton étterembe. Még érkezésünkkor ajánlotta ezt a helyet a recepción dolgozó fiatalember, s mikor lottózóra vadásztam, akkor találtam meg.

Az étterem ezt írja magáról: 

Éttermünk a Balaton étterem Balatonfüred egyik legrégebbi étterme. 1996 óta magas színvonalú kiszolgálással várjuk kedves vendégeinket.

Étteremünk a város teljesen újjáépített, patinás reformkori városnegyedében található, közvetlen a világhírű Szívkórház tőszomszédságában.

Az erdős, parkosított, számos híres szoborral és emlékművel teli Tagore-sétány felé tekint a barátságos és családias Balaton Étterem és kerthelyisége, közvetlen rálátással a Balaton vizére, a tavon úszó vadkacsákra, hattyúkra, télen a korcsolyázókra, fakutyázókra, jégvitorlázókra és a megújult kikötőre. 
A vendéglő kellemes atmoszférája és csendes környezete biztosítja egész évben az egészséges étkezéshez szükséges nyugalmat.


Az étterem télen 125 fő befogadására képes, nyáron ez a többszörösére bővül a terasz megnyitásával.
Teraszunkon 200 embert lehet egyszerre leültetni.
A nagy terem 65 fő befogadására alkalmas, míg az újonnan kialakított belső kis teremben 60 főt tudunk egyidejűleg vendégül látni.

forrás: http://www.balatonetterem.hu/ 

S hogy mit írok én? Azt, hogy ha ide betérsz enni, akkor ne sajnáld a pénzt erre: Grillezett libamáj tokaji boros szőlős mártással és mandulafánkkal.





A többiek levest kértek, vagy hideget, egyedül én választottam egy picit időigényesebb ételt ezért utoljára kaptam meg a vacsorát, de még így is hihetetlenül gyorsan. Itt jegyezném meg, a pincér nagyon kedves volt. Aztán megkóstoltam az ételt. Hát egyszerűen valami isteni volt az alma és a máj,a mártással leöntve pedig szavakat sem találtam, csak élveztem ezt az ízorgiát. Ez az a helyzet, amikor nem azt mondom, hogy visszamennék, s végigkóstolnám az étlapot, hanem azt, hogy bármikor meg tudnám enni újra és újra. Remélem egyszer sikerül hozzájutnom a mártás receptjéhez, s megoszthatom majd veletek mondjuk ősszel a szőlőszüret idején. Addig is, ha Balatonfüreden jártok, tudjátok, a Balaton éttermet ki ne hagyjátok!


Itt megtalálod az étlapot


Jó étvágyat!

Marcsika


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése