2016-08-01

Alsóörs - Halásztanya - a 4 decis étterem

Káptalanfüredről visszafelé kerekezve szállásunkra, megálltunk egy könnyű ebédre Alsóörsön a Halásztanyánál. 
Évekkel ezelőtt ettem korhelyhalászlét, s gondoltam, itt biztos kapható, s már előre tudtam, hogy ha lesz, megkóstolom. 
Első érdekes élmény a helyen, ahogy álltam trikóban, rövid nadrágban, sportcipőben arcomról törölgetve az izzadtságot, megállt mellettem egy idős házaspár, s néztek, néztek aztán mikor eltettem a törölközőt, a hölgy megkérdezte, hogy megengedném-e, hogy elmenjen a mosdóba :--) Mondtam neki, hogy hát persze :-) A kis drága valamiért azt gondolta, ott dolgozom :-D Aztán még összefutottunk a mosdóban, s kacagtunk egyet ezen :-) Mire itt végeztem, s visszamentem a többiekhez, már többen lerendelték az ebédet, így gyorsan belemerültem az étlapba, s csak fél füllel hallottam a két mellettem ülő beszélgetését a pincérrel a rendelt ital mennyiségéről. Egyszer mikor felnéztem, csak azt láttam, hogy ráng a pincér szája és fél arca, s végül megegyeztek abban a lányokkal, hogy almafröccsöt kérnek 2 deci almalével és 2 deci ásványvízzel. Én közben jól kinéztem, hogy 3 deci limonádét fogok kérni, s mikor rám került a sor, jeleztem is szándékom, hogy mit szeretnék kérni. Hát ekkor egyszerre hördült a pincér hogy csak 4 decis poharuk van, és szóltak rám a lányok, hogy nem figyeltem, hogy itt csak 4 decit lehet rendelni? 

Mi van? 4 decis pohárba nem fér 3 deci innivaló, vagy mi? Az étlapon a limonádé decire volt beárazva, így nem értettem, de nem  volt más választásom, 4 deci limonádét kellett kérnem, mert csak 4 decis pohár van az étteremben :-D Hihetetlen rugalmasságot véltem felfedezni a helyen :D

Aztán megérkezett a 4 deci frissítő majd a sáfrányos korhely halászlé. Emlékeimben az a másik finomabb volt, de savanykás íze tökéletes volt ebben a melegben.

 Mit is mondhatnék még erről a helyről? Nem volt annyira fergeteges a leves, hogy feledtetni tudta volna az idős pincér hozzánkállását, de az úton még sokáig nevetgéltünk azon ami történt.
 Marcsika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése