2016-06-05

Tejszínes-sajtos-sonkás spárga


Ha már feltolultak bennem a gyerekkori emlékek, gondoltam együnk egy kis gyermekkori virágot, azaz spárgát :-)

Hozzávalók:

Egy csomag spárga (amit én vettem, abban 20 db volt)
Annyi sonka, hogy ízlés szerint be lehessen bugyolálni a spárgákat
0,5 liter főzőtejszín
8 szelet normál és 8 szelet füstölt sajt
Só, őrölt fehér bors
A tepsi kikenéséhez margarin, vagy zsír, vagy olaj


A spárgát jó sós vízbe megfürdettem, hogy minden kéretlen látogató távozzon időben belőle, és bár a zöld spárgánál nem feltétlen javasolják a hámozást, mégis megtettem, mert úgy éreztem, hogy túl kemény a szára.
 Aztán egy kis őrölt fehér bors rá (só nem feltétlenül szükséges, hiszen elég sós a sonka és a sajtok),
 és lehet ráadni a sonkakabátkát, majd elfektetni a tepsiben szépen sorban,
 ráönteni a tejszínt,
 betakargatni a  kétféle sajttal,

 és mehet a sütőbe. Nem melegítettem elő a sütőt. Beborítottam a tepsit alufóliával, s betoltam a sütőbe, majd 150 fokra állítottam be a hőmérsékletet, s magára hagyva a spárgákat tettem-vettem. Fél óra után jutott eszembe, hogy huhú, itt valami már illatozik nagyon, ideje rápillantani, s ekkor már kész is volt.
 Picit még pirítottam a sajton,
 s már lehetett is tálalni.

Ugye milyen egyszerű?

Jó étvágyat!

Marcsika


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése