2016-06-09

Kapros-túrós sütemény



Zárjuk a napot egy jókedvre derítő sütikével. Így a hétvége előtt még akár jól jöhet valakinek ötletnek, hogy mit süssön. A múltkoriban, mikor teljesen megőrültem a friss kaportól és elkészítettem a kapros-ketchupos sajtot majd kovászos uborka gyártásba kezdtem, szedtem annyi alapanyagot, hogy még egy sütire is futotta. A recept anyukámtól van, aki mamámtól tanulta, hogy készül ez a finomság.

Hozzávalók:

Tészta:

20 dkg cukor (porcukor hamarabb oldódik)
20 dkg zsír (vagy margarin pl)
1 kis pohár tejföl
1 tojás
1 sütőpor
Csipet só
Liszt amennyit felvesz (kb 70 dkg, de ez függ a tojás nagyságától pl) 

Töltelék:

Túró (én most 70 dkg házi túrót találtam a fagyasztóban, ami utólag számomra kevésnek bizonyult. Jobb szeretem, ha több benne a töltelék)
2-3 tojás, attól függően, mennyire száraz a túró
Cukor, vagy édesítő ízlés szerint
Kapor szintén ízlés szerint
Mazsola, s persze ez is ízlés szerint


Nem mindig tartom jó ötletnek megadni  a mennyiségeket, mert van aki édesebben szeret enni, van aki kevésbé. Van aki szereti a kaprot, van aki nem. És így van az a mazsolával is. Bátran variálj a saját szád íze szerint.

 Először a mazsolát áztattam be egy kis langyos vízbe, bár nem kis aszott, kemény héjú szemek voltak, de biztos ami biztos. Aztán ezt félretettem. A túrót elkevertem a tojásokkal (itt szúrtam el, mert fejből próbáltam dolgozni, és igazából úgy kellene, hogy csak a sárgájával kevered el a túrót, a fehérjéből pedig habot versz, amivel aztán fellazítod a túrót. Sebaj, később pár tojás fehérjével pótoltam ezt a hiányosságot)
 A kaprot megmostam, leszedtem az ágacskákról a zsenge kis leveleket, és feldaraboltam, majd félretettem a töltelékhez valókat, s nekiláttam a tésztának.
Nem sok időm volt, összedobáltam gyorsan a cukrot, a zsiradékot, a tejfölt, a tojást, a sütőport és a csipet sót, és jól kikevertem.


 Mikor ez megvolt, kanalanként hozzáadtam a lisztet míg bírta a gép, majd kézzel gyúrtam meg a tésztát, még szépen levált a tál faláról. Akkor jó, ha még lágy, de már nyújtható.
 A tepsit kikentem margarinnal, kiliszteztem, a tésztát ketté vettem, kinyújtottam az egyik felét tepsi méretűre, és a tepsibe simítottam,majd megszurkáltam villával.
 Elővettem a töltelék hozzávalóit, a fehérjét habbá vertem, a kaprot belekevertem a túróba, ízlés szerint édesítette, majd bele a mazsola, a habbá vert fehérje.

A masszát rákentem a nyers tésztalapra, 


majd kinyújtottam a másik tésztát, s a masszára terítettem. Ezt is megszurkáltam, s ment az 170 fokra előmelegített sütőbe.


Szép kis aranybarnára sütöttem körülbelül 30-40 perc alatt, és megszórtam porcukorral.
Jó étvágyat!

Marcsika

Ui:

Ha több időd van, akkor úgy csináld, ahogy ma én mikor a másik adagot készítettem. A zsiradékot a porcukorral habosra kevertem. Minél tovább kevered,annál finomabb lesz a tészta. Hozzáadtam a tejfölt, azzal is kevertem jó ideig. Aztán a tojás jött, s azzal is kevertem egy darabig, majd a sütőporral és a sóval is. A lisztet kanalanként adtam hozzá addig, míg tudtam géppel kevertetni. Tényleg finomabb lett a tészta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése