2016-06-20

Meggyes diós


A nyári melegben egy kis savanykás, mégis édes sütit ajánlok meggyel és dióval. A tésztája úgy készül mint a kapros-túrós süteményé.

Hozzávalók:
Tészta:
20 dkg cukor (porcukor hamarabb oldódik)
20 dkg zsír (vagy margarin pl)
1 kis pohár tejföl
1 tojás
1 sütőpor
Csipet só
Liszt amennyit felvesz (kb 70 dkg, de ez függ a tojás nagyságától pl) 
Töltelék:
 
1,5 kg meggyet használtam, hogy jó gyümölcsös legyen
cukor, porcukor, fahéj ízlés szerint
legalább 20 dkg dió a süti tetejére 
 
 Először a tölteléket és a diót készítettem elő.
 A jól lecsepegtetett meggyet megcukroztam,
 
 a diót feldaraboltam.
 
Készülhet a tészta.
 
A  cukrot a margarinnal habosra kevertem, majd hozzáadtam a tejfölt, tojást, a sütőport és a csipet sót, és tovább kevertem. Most több időm volt a tésztára mint a kaprosnál, finomabb is lett.
Mikor ez megvolt, kanalanként hozzáadtam a lisztet míg bírta a gép, majd kézzel gyúrtam meg a tésztát, még szépen levált a tál faláról. Akkor jó, ha még lágy, de már nyújtható.
 A tepsit kikentem margarinnal, kiliszteztem, a tésztát ketté vettem, kinyújtottam az egyik felét tepsi méretűre, és a tepsibe simítottam,majd megszurkáltam villával. 

Úgy gondoltam, biztos, ami biztos, megszórtam a tésztát egy kis zsemlemorzsával, hogy felvegye a meggyben maradt lét, hogy az ne a tésztát áztassa el,


 s így szórtam rá a meggyet, amit megszórtam fahéjas porcukorral.
 Erre került rá a második réteg tészta, amit szintén megszurkáltam villával,
 majd megszórtam az aprított dióval.
 Előmelegített sütőben 170 fokon 35-40 percig sütöttem,
 és fahéjas porcukorral tálaltam.
Jó étvágyat!

Marcsika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése