2016-06-04

Tavaszi saláta

Nem tudom, te hogy vagy vele, de én tavasszal megenném az összes zöldséget, gyümölcsöt, még azt is, ami még éretlen. Igaz, hogy már télen is hozzá lehet jutni szinte bármihez, de az nem olyan. A friss, az az igazi. És most minden friss és roppanós. A borsó, a retek, a zöldhagyma, az újburgonya, minden kínálgatja magát, hogy gyere, egyél meg. Ugye? De tényleg...

 
 Én is megéheztem egy jó kis friss salátára.
 Irány a kert és a bolt, és szétnéztem mi volt még a hűtőben. Ezeket sikerült összeszedni:

Újburgonya
Zsenge csöves zöldborsó
Szárzeller
Madársaláta
Hónapos retek
Paradicsom
Újhagyma
Uborka
Petrezselyem

Fürjtojás, ha úgy gondolod, hogy jól mutatna a salátán, és szereted. Én így gondoltam.

Ízesítéshez:


Bors
Olívaolaj
Balzsamecet

Az újburgonyát megmostam, nem hámoztam meg, átkeféltem egy kis kefével, majd feltettem sós vízben főni. Érdekes, hogy azt gondoltam egy fajta burgonya volt a dobozban, s mégis, a nagyobbak jobban szétfőttek.

Megtisztítottam a zöldborsót, lecsipegettem a végeit,

amelyik már egy kicsit vaskosabb volt, annak a virágos végétől kezdve lehúztam a gerincen futó kis ... inkább megmutatom mit, mert nem tudom mi a neve
Mikor ezzel készen voltam, blansíroztam egy picit. (Forrásba lévő sós vízbe beledobtam a borsót egy percre, majd zsupsz, bele a hideg vízbe)

A madársalátát sós vízben megmostam (azért sós vízben, mert sosem lehet tudni, milyen kis élősködők lapulnak a kis levelek között, s a só segít az ártalmatlanításukban. Jártam már úgy az egyik jól menő étteremben, hogy a ruccolán egy kis meztelencsiga sétálgatott és nézelődött. Hát, nem volt túl kellemes élmény)

A többi zöldséget is megmostam, megsikáltam.
Aztán elkezdtem összerakni a salátát. A burgonyáról lehúztam a lekívánkozó héjat, majd feldaraboltam, sóztam, borsoztam, meglocsoltam egy kis olívaolajjal és balzsamecettel és összekevertem.
Míg a burgonya pihengetett, feldaraboltam /szeleteltem a retket, hagymát, zellert, paradicsomot, uborkát, a tojást a zöldségleveleket leszedegettem a szárról, salátát és borsót leszűrtem, majd rá a zöldségeket burgonyára, összekevertem,
végül rá a tojásokat is.
Jó étvágyat!

Marcsika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése