2016-06-04

Kovászos uborka

Kovászos uborkát nem csak a kertes házban élők készíthetik az udvarra kitéve az üveget, hisz bármilyen panellakás konyhaablakába, lépcsőházába ki lehet tenni, ott is ugyanúgy megérik ha jó az idő. Én is a lépcsőházba tettem ki kedden a virágok közé, és bár pont akkor kezdett romlani az idő, ma, 4 nappal később, már egész finom, de azért még kell neki egy kis idő.


Hozzávalók egy 5 literes üveghez:

Kb 2 - 2,5 kg uborka, attól függően, milyen ügyesen tudod egymás mellé tuszmákolni őket az üvegbe
1 nagy csokor kapor
Pár gerezd fokhagyma
Egy darab torma
2 - 2,5 liter víz, attól függően, mennyit helyet hagy az uborka és a többi hozzávaló az üvegben szabadon
3 teáskanál só minden liter vízhez
Egy kis kenyérvég
Egy darab géz vagy függönydarab, amibe be tudod csomagolni a kenyeret, hogy mikor kezd szétmállni, ne menjen szét az üvegben, s egyben ki tudd venni, mikor kész az uborka.

A tormát mielőtt felszedtünk, nem volt idő belocsolni, így az első az volt, hogy a tormát megmostam, és beáztattam.  

A következő lépésben megcsináltam az uborka levét. Feltettem a vizet a sóval forrni, majd mikor felforrt, elzártam a gázt, fedőt le, s hagyni, hogy visszahűljön langyosra, így kerül majd rá az uborkára.

Fokhagymát megtisztítottam, kaprot megmostam.

Az uborkát is jól meg kell mosni, én egyenként egy szivacs dörzsi részével átdörgöltem, biztos ami biztos, majd mikor már tiszta volt, a két végét levágtam mindent. Ilyenkor tavasszal még zsenge az uborka, kicsi az esélye, hogy keserű, de azért teszteltem, mert a keserű uborkából keserű lesz az is, ami készül belőle.


Az üveg alján puha fészket készítettem az uborkáknak egy kis kaporból, amire tettem pár gerezd fokhagymát, és egy kis tormát. Nem kell sok, mindkettőnek igen intenzív íze van.

Az uborkákat hosszában bevagdostam, így,

 majd egymás mellé pakoltam őket az üvegbe, amilyen szorosan csak tudtam. A piacon próbáltam nagyjából egyforma nagyságú, kemény uborkákat választani, hogy egyszerűbb legyen velük dolgozni.
 A első sor uborka tetejére ismét kapor, fokhagyma és torma került,
 majd még egy sor uborka.
 És végül kaporral, fokhagymával s tormával betakargattam az uborkákat.
 A kenyeret függönybe csomagoltam,
 s így tömködtem bele az üvegbe.
Felöntöttem a kihűlt sós vízzel, ami kevés lett :-), de forraltam még egy adag vizet, s pótoltam. Majd irány a lépcsőház, ahol melegedhet, napozhat, s felkészülhet a következő szintre, hogy jól megegyük :-D

Természetesen rengeteg variácó van arra, hogyan készítsd el a kovászos uborkát. Tehetsz bele példul  csípős paprikát is, ha azt szereted.

Próbálkozz, kísérletezz bátran!

Jó étvágyat!

Marcsika

Ui: üzenem a szomszédoknak, nyugodtan csemegézzenek :- )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése