2016-05-24

Ne a dudát nyomd, várj még egy pillanatot a lámpánál, avagy - Egyszerre kapcsolnak ki a lámpák = váltanák át sárga villogóra?

Tényleg minden nap történik velem valami "izgalmas" dolog mostanában. A mai nap sem múlt el másként.

Imádom a munkám, amivel együtt jár a májusi nagy hajrá. Ma sem volt ez másként. 19,45 magasságában fejeztem be nem sokkal a munkát közel 12 órányi gép előtt ücsörgés és agytorna után (vajon ezt is irigylik, akik epés megjegyzéseket tesznek, mikor megtudják, hogy épp kirándultam valamerre), mikor már nagyon sajgott a hátsóm, s úgy gondoltam, ideje elindulni haza. Szolnok, Baross utca, Petőfi iskola előtti kereszteződésnél megállok a piros lámpánál a belváros felé tartva, amikor is 20.00 magasságában átváltottak a lámpák sárga villogóra. Aki ismeri a várost, az tudja, hogy a Fehér Kereszt patikánál állók mehetnek jobbra a vasútállomás felé, s egyenesen a Petőfi út irányába, a Petőfi útnál állók jobbra a belváros felé, vagy egyenesen a patikát megcélozva. Nos, mindenhol állt autó, épp csak szemben nem, aki a vasút felé szeretett volna menni, mikor is átváltott a lámpa pirosból sárga villogóba. S ekkor mindhárom autó megiramodott, én a főúton egyenesen, hisz mindenkivel szemben elsőbbségem van, a gyógyszertárnál álló autó nekem balról jobbra át a főúton, a harmadik autó pedig nekem jobbról balra át a főúton. A jobbról jövő autó fürge volt, gyorsan átsuhant az úttesten, függetlenül attól, hogy várnia kellett volna míg elhajtok, ahogy a másik autónak is, de mivel körülbelül egyszerre indultunk, így igen érdekes kép alakult ki. Tehát épp, hogy rajtoltam, már ott is volt mellettem, a nózival az autóm bal oldalát szaglászó ostoba, aki még el is kezdte nyomni a dudát, s nyomta, nyomta, még akkor is, mikor már elhaladtam, s már ő is túljutott a kereszteződésen. 

Kérdem én, hát nem egyszerre váltanak át a lámpák? Ha igen, akkor mi a bánatért nem figyel a kedves, hogy nem pirosról sárgára, hanem pirosról sárga villogóra vált a lámpa, s marad a seggén, ahelyett, hogy a kürtöt nyomva kotor be a körforgalomba, hogy lenyomja, a szabályosan közlekedő autóstársát? Mi van veletek emberek? Hát ennyire sietős? Megértem én ezt, de te, megértetted volna, ha beletrafálsz az oldalamba, hogy figyelmetlen vagy, s te okozol balesetet? Igaz ez a dudát nem nyomó, másik oldalról érkező autósra is. 

Na, ahogy hazaértem, ittam is egy pohárka bort, mert még dolgozott bennem a dühöcske egy kicsike, az a majom meg biztos mondja otthon, hogy én mekkora hülye vagyok, mert hiszi, hogy neki váltott át a lámpa szabad utat kapva. Na, nyomjad babám legközelebb is a dudát, hátha attól felébredsz, s akkor látni fogod lámpát, mielőtt elindulnál, hogy valójában mit is szeretne neked mutatni.

Figyeljünk egymásra!

BM mint Bosszankodós Mária - de lehet Bodor Mária is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése