2017-04-13

Túrópogácsa

 Imádom a túrópogácsát. Ezt a receptet egy kedves ismerősöm osztotta meg a facebookon, s gondoltam kipróbálom. Nagyon finom volt, főleg még melegen.

Hozzávalók:

50 dkg túró
1 dl tejföl
1 evőkanál só
2 tojás sárgája
25 dkg vaj

60 dkg finomliszt

3 dkg élesztő, felfuttatásához pici tej és csipet cukor

sajt ízlés szerint
pici tej és egy tojás sárgája a kenéshez
Először az élesztő. A cukros tejet meglangyítottam és beletettem az élesztőt, félretettem, majd a liszt kivételével a többi hozzávalót jól összekevertem.
 A lisztet átszitáltam, hogy könnyebb legyen a tészta,

 és hozzágyúrtam a már összekevert többi hozzávalóhoz,
 végül bele a felfutott élesztő,
 jól összekevertem, és félretettem,
 míg duplájára nem kelt.
 ekkor kinyújtottam ujjnyira, és megszórtam reszelt sajttal,
 majd felgöngyöltem,
 helyes kis cipót formáltam belőle,
 ismét kinyújtottam, most 1,5 centisre,

kiszaggattam különböző méretű pogácsákra,
 azokat a tepsibe tettem, megkentem a tejjel elkevert tojás sárgájával, megszórtam sajttal,

 és előmelegített sütőben 200 fokon kb 20 percig sütöttem, vagy ameddig jónak láttam.

Nagyon finom volt.
Jó étvágyat!

Bodor Marcsi



Ui. Próbálkoztam azzal, hogy pár darabot doboz tetőre tettem, úgy be a fagyasztóba, hogy minél hamarabb megfagyjon. Kíváncsi leszek, ha ezt kisütöm, milyen lesz majd. Elmesélem amint túl vagyok rajta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése