2017-04-23

Szent Korona Cukrászda Soltvadkert


A húsvéti kiruccanás egy kis csúszással indult, majd egy nagyobb kitérővel folytatódott, de mindenképp megérte, mert utoljára valamikor középiskolás éveim alatt voltam Soltvadkerten a Szent Korona cukrászdában, azóta pedig akkor ettem onnan sütit, mikor arra járó ismerőseim hoztak.
 Mivel úgyis késve indultunk, úgy gondoltam, akkor már mindegy mikor érkezünk meg útcélunkhoz, és inkább menjünk, vegyük be a cukit, és lakmározzunk a sok finomságból.
 Jó idő volt, így nem is volt kérdés, hogy akkor fagyi. Gyönyörűséges volt a fagyi és a fagyidesszert pult is.A kiszolgáló hívta fel rá a figyelmet, hogy melyik a fagyi és melyik a fagyidesszert. A különbség a kettő között, hogy a desszertekben van keksz, süti és egyéb finom nyalánkság.
Az ember lány olyan nehezen tud dönteni, hogy mit is válasszon,  legszívesebben mindent megkóstolna, de azért sikerült egy kisebb, 3 gombócos variációt összegondolni. Nagyon szeretem a puncs fagyit, és bátran állíthatom, hogy isteni volt, még most is megindul a számban a fokozott nyáltermelés ahogy visszaemlékszem, de hidd el, erős volt a verseny a három gombóc között. Kísérletezgess bátran.
Leültünk az ablak mellé az egyik kis asztalkához, ahol oldalra nézve ez a sok finomság üzente felénk, hogy vegyél meg, egyél meg,
a másik pultból szinte kiabáltak ezek az omlettek. Nekik már nem tudtam ellenállni. Elgyengültem, és választottam egy áfonyásat.
Megmondom őszintén, nem bántam meg. Egy kis kakaós-csokis tésztán a fehércsokis mousse, rajta az áfonya egy kis zselatinnal. Igazából teljesen más süteményeket kedveltem eddig, de változik az ízlésem, és ez a tenyérnyi finomság úgy belopta magát a szívembe, hogy muszáj lesz itthon is megcsinálni valahogy.
Mindenképp térj be ebbe a cukrászdába is ha útba esik, de akkor is, ha egy kis kitérővel tudod csak elérni. Pontos cím: Kossuth Lajos utca 5.

Jó fagyizást, sütizést, csokizást!

Bodor Marcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése