2017-04-07

Ferdinánd

 Pár évvel ezelőtt még újdonság volt számomra a Ferdinánd tekercs, tészta, süti, ki hogy ismeri. Aztán felkerült a szeretem listára. A tavaszi napsugarak múlt héten meghozták a kedvem egy kis sütkérezéshez, és most megosztom veletek, Húsvétkor lehet ez a finom kalácsféle lehet az asztalon.

Hozzávalók:

3 dkg élesztő (pici cukros tej)
50 dkg liszt
6 tojás sárgája
tej
2 evőkanál porcukor

20 dkg vaj
20 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor

tej
2 kanál cukor
1 csomag vaníliás cukor


3 dkg élesztőt pici cukros tejben kelessz meg.
50 dkg lisztet tegyél egy tálba (én átszitáltam), kellő sót, a 6 tojás sárgáját és a megkelt élesztőt.
Annyi tejet  tegyél még hozzá, hogy egészen gyenge legyen a tészta (nokedli gyengeségű) A tésztához 2 evőkanál porcukrot is kell tenni, ezután jól dolgozd ki a tésztát, majd kb 2 órahosszat pihentesd meleg helyen.



















20 dkg vajat 20 dkg porcukorral és 1 csomag vaníliás cukorral keverj habosra 20 percig.


A megpihent tésztát nyújtsd el késfoknyi vastagságúra, és kend meg a masszával,
 majd a két oldalát göngyöld fel, és vágd 5 cm-es darabokra a tekercset.
A formát, amibe tenni szeretnéd a csigákat, előtte kend ki vajjal és cukorral szórd meg.
Én most egy nagyobb és egy kisebb kerek tortaformát választottam, de teheted egy nagyobb tepsibe, jénaiba, ami van. A csatos forma hátránya, hogy ha nem zár elég jól, akkor kisül belőle a cukros vaj, később pedig a cukros tej is.
Ismét 2 órahossza pihentetés következik.
Előmelegített sütőben lassú tűznél süsd. Mikor félig megsült, öntsd le 2 kanál porcukor, 1 csomag vaníliás cukor és tej keverékével. Én jó nagy bögre tejjel keverem ki mindig, mert szeretem ahogy megsül a forma alján a cukros vajjal.
Mikor szép aranysárgára sült, már tálalhatod is. Melegen isteni finom az összesüt ragacsos, cukros, vajas aljával.
Jó étvágyat!

Bodor Marcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése