2017-04-24

A modern "Kéményadó" vállalkozásoknak pár 10 ezer forinttól a csillagos égig



Kedves Vállalkozó Olvasóm!

Egyéni vállalkozó vagy, esetleg társas vállalkozás tagja? Hallottad már, hogy ha a lakóhelyedre gazdálkodó szervezetként is be vagy jegyezve, függetlenül attól, hogy az egyéni vagy társas vállalkozás, úgy a kéményellenőrzés nem ingyenes? Én ma szembesültem ezzel, és fel is hívtam az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot, kétszer, ahol azt a tájékoztatást kaptam, hogy mivel az ingyenes kéményellenőrzés a rezsicsökkentés része, és a rezsicsökkentés pedig csak természetes személyekre alkalmazható, így ahol gazdasági társaság található, már nem értelmezhető az ingyenesség, és a kéményellenőrzés fizetőssé válik, sőt családi ház esetén a gazdálkodó szervnek kell megrendelni a szolgáltatást, míg társasház estén a  http://www.kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/hirek/tajekoztato/46 tájékoztatója szerint az alábbiak szerint történik az ellenőrzés:

"Az osztatlan közös tulajdonú társasházi kémények ellenőrzését a katasztrófavédelem munkatársai kettős bizonylatolással végzik. Tanúsítvány készül egyfelől az égéstermék-elvezető egészének állapotáról, ezt a közös képviselő, vagy meghatalmazottja veheti át. A katasztrófavédelem kéményseprői azonban külön-külön, önálló rendeltetési egységenként – vagy albetétenként – is kiállítanak tanúsítványt az adott ingatlanban elvégzett munkáról, ezt már az adott ingatlan tulajdonosa kapja kézhez.
Az ellenőrzés során a kéményseprőipari szerv szakemberei adategyeztetést végeznek. Az ingatlan tulajdonosa, amennyiben magánszemély, köteles megadni a születési és utónevét, lakóhelyének, tartózkodási és értesítési helyének a címét, az ingatlan címadatait; amennyiben gazdálkodó szervezetről van szó, a szervezet nevét, székhelyét, telephelyét, fióktelepét, képviselőjének nevét, cégjegyzékszámát, vagy egyéb nyilvántartási számát. Amennyiben a társasházban lévő önálló rendeltetési egység nem természetes személy tulajdonát képezi vagy az ingatlanba gazdálkodó szervezet (székhelye, telephelye valamint fióktelepe) van bejegyezve, a kéményseprő az ellenőrzést költségtérítés ellenében végzi el, amelyről  számlát állít ki a tulajdonos vagy az ingatlanhasználó nevére. A  költségtérítés az egyedi égéstermék-elvezető esetében kürtőnként értendő, míg a gyűjtő jellegű égéstermék-elvezetőknél a bekötések számától függően, arányosan kerül kiszámításra. A katasztrófavédelem a kéményseprőipari tevékenységet közfeladatként látja el, ezért a számlán szereplő összegnek nincs általános forgalmi adótartama (ÁFA), a fizetést átutalással kell rendezni."
Az, hogy te nem használod a kéményt, nem mentesít, mert az ügyfélszolgálat elmondása szerint csak és kizárólag a bonthatatlan állapotban lezárt és így bejelentett kéményt után nem kell fizetni, tehát ha van kémény, akkor fizetned is kell. Időszakos használat esetén is bejelentés köteles az az időszak, mikor nem használod az ingatlant, ha szeretnél mentesül valamilyen formában csak egy kicsit is a terhek alól.


Hol tudod megrendelni a kéményseprés szolgáltatást és kinél? 

Csak és kizárólag az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság oldalán található kéményseprői tevékenységet ellátók országos nyilvántartásában szereplő vállalkozásoktól, melyeket itt találsz:

http://www.katasztrofavedelem.hu/index2.php?pageid=tuzmegelozes_kemenysepro_lista

A lista jelen pillanatban 3155 kéményseprő-ipari tevékenységet ellátó vállalkozást tartalmaz, de a szolnokiak kedvéért kiollóztam, kihez fordulhatnak:



Mivel az ellenőrzési díj szabadáras, így a szolgáltatón múlik, hogy mennyibe fog ez neked kerülni. Volt ahol azt olvastam, hogy mondjuk 5000 + áfa egy kéményellenőrzés díja és 4200+áfa a kiszállás, ami így már majdnem 12 ezer, de ha több a kémény, több a díj, és ahány vállalkozó, annyi féle díjszabás mind a kémény ellenőrzésére, mind a kiszállásra.

Remélem segítettem!

További szép napot!

Bodor Marcsi



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése