2016-03-24

Variációk túrós rétesre


Már annyi mindent meg lehet venni a boltban, tésztákat, amiket csak tölteni, sütni kell, ilyen például a rétes tészta is. Nagyon egyszerűen, nagyon finom desszerteket, sós csemegéket is lehet készíteni belőle. Ha még nem próbáltad, mindenképp vágj bele. 

Hozzávalók:

70 dkg túró (ennyi volt most otthon)
3 csomag réteslap (ennyit pont be lehet tölteni vele, de ha vékonyabb tésztával szereted, akkor neked lehet elég ha páldául 1 csomag lapot 3 részre szétszedsz)

2 tojás a túróba + 1 a megkenéshez
3 evőkanál porcukor (ha édesebben szereted, tehetsz többet is)
1/2 evőkanál vaníliakivonat 
banán, körte, fahéj, mazsola (ezek opcionálisak én most ezeket használtam)

A túrót jól keverd el a két tojással, tedd bele a cukrot, és a mazsolát (amit én beáztattam előtte egy picit vízbe, de lehet finom borocskába is:-D).



A masszát 3 részre osztottam (gondolatban), s a 3 lapot megkentem külön-külön vele. 

Az egyikre meghagytam túrósnak, 



a másikra tettem még szeletelt banánt, s a felét megszórtam fahéjjal,



a harmadikra pedig körtét, s az egészet megszórtam fahéjjal, mert szerintem a túró, körte, fahéj együtt nagyon, de nagyon finom.


Áttettem a megtöltött tésztát tepsibe, megkentem a tetejét tojással, és irány a 150 fokra előmelegített sütő legalább 30 percre.



A tetejére mehet egy kis porcukor, s már kész is ez a nagyon egyszerű és sokak által kedvelt desszert.


Jó étvágyat!

Marcsika


Ha van lehetőséged, készíts házi túrót, abból sokkal finomabb lesz a süteményed:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése