2016-01-21

Thaiföld - Bangkok / Indulástól - megérkezésig

Körülbelül 1 évvel később, miután szó volt arról, hogy igen, szeretnék ismét a kis csapattal egy nagyot utazni, elérkezett az indulás napja. 2016. január 21. csütörtök. Nem véletlen a dátum, mert eredetileg egy-két nappal korábban indultak volna, de a munkám miatt az nekem még nem lett volna jó, ezért átkerült az indulás erre a szép, napsütéses napra. Tényleg nagyon jó idő volt. Előtte még azon gondolkoztam, hogy most akkor nagykabát és bundacsizma jönnek velem, vagy hazautaznak, s majd újra találkozunk, mikor hazaérek, de elég volt egy könnyű sportcipő, amit egyébként is vittem volna az útra, s nagy hasznát is vettem, és egy könnyű kis tavaszi dzseki. A repülőkön olyan hideg volt, hogy még jó is volt, hogy legalább a kis kabátka nálam maradt, és belebugyoláltam magam.  12,40-kor volt a randevú a repülőtéren. Volt, akit 2012-ben láttam utoljára, amikor először utaztam a társasággal Sri Lankára, így hát igen jó érzés volt pár régi ismerős arcot megpillantani, de az új útitársak is szimpatikusak voltak. 2 órával később már startoltunk is Dubaiba, ahol pár órás várakozást követően meg sem álltunk (hála :-D) a világ legnagyobb 2 emeletes „superjumbo” gépével Bangkokig. Indulás előtt sokat dolgoztam, így nem okozott gondot az 5,5 és 6 órás repülőutakat átaludni J. A 4 órás várakozás kicsit rosszul esett, de a hosszú várakozási idő miatt a dubai repülőtéren a külön kis szelvényeinkkel a hozzá tartozó listán felsorolt éttermek, büfék valamelyikében ehettünk egy jót. Sikerült találnom egy szuper éttermet, ahol már lehetett is kezdeni a barátkozást az új ízekkel. 

Tudjátok, ez is fontos számomra egy-egy utazás alkalmával, hogy milyen ízélményekkel gazdagodhatok. Ez az út nem volt szűkmarkú e téren, az egyszer biztos, de erről is mesélek majd.

… és végre megérkeztünk. Landolt a gép Bangkokban, ahol már vártak minket, s busszal elindultunk a szállodába. A szállás igencsak jó volt.


Már útközben azt tervezgettem, hogy amint megérkezünk, irány egy masszázsszalon, ahol végre kipróbálhatom az oly híres thai masszázst. Így is volt. A szoba elfoglalása után irány a pénzváltó, majd a legközelebbi masszázsszalon, ahol úgy gondoltam, egyelőre csak egy lábmasszázst kérek, mert a hosszú út alatt elfáradt lábacskáim igazán megérdemlik ezt. 

Hát, egy jó masszázst bizony megérdemeltek volna, de nem azt, amit kaptam. Csalódás volt, főleg pár nap múlva, merthogy annak ellenére, hogy bár valamelyest felfrissültek a virgácsaim, éreztem, hogy a lábam szárában össze-vissza törték a kis kapillárisokat az erekben, s végül igazán szép kis foltokkal büszkélkedhettem. Tehát, nem azt kaptam amit vártam, hogy először a talpat megmasszírozzák, ami alapján feltérképezik a páciens testét, annak állapotát, milyen problémái lehetnek, nem, ilyen nem volt. Az asszonyság nyomta, mint süket a csengőt. Egy tavaly év eleji veseprobléma miatt az érfalaim túlságosan kitágultak, s még azóta sem álltak helyre, ezért igen óvatosan kell velük bánni, amit egy hozzáértő masszőr érezne is szerintem, de sajnos rossz helyre tévedtem be. Azt gondolom, működik itt egyfajta masszázs nagyipar a kóborló turistáknak, s nem feltétlenül tudja egyik-másik „masszőr”, hogy mit miért csinál, vagyis azt tudja, hogy azért csinálja, mert ezt mutatta neki valaki, aztán ha esetleg valódi problémád is van, nem csak felfrissülni szeretnél egy hagyományos pizsimasszázzsal, akkor az már a te gondod lesz, ha nem azt kapod, amit vártál, esetleg még valamit el is


Azért nem szegte kedvem a félresikerült masszázs, s a közös vacsorán megkóstoltam mindent, amit csak letettek az asztalra, s már – már tényleg a „taknyom nyálam folyt” állapotban voltam, annyira csípős, erős, fűszeres volt amiket ettem, finom volt. Örömmel tapasztalom magamon, hogy egyre több dolgot megszerettem, de legalábbis megeszek, amit korábban nem. Ilyenek voltak ezek az ételek is, bár mostanában már egyre többször használok jómagam is óvatosan például chilit, hogy azt az ízt tudjam előhozni, amit már kóstoltam. A vacsora után elkezdtük felfedezni a környéket, de erről szóljon a következő írás...

Folytatás következik,

M

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése