2016-04-12

Kaviár és lencse - József Attila színház Budapest

Emlékszel még Vágási Ferire a Szomszédokból valamikor nagyon, nagyon régről? Ha még fiatal vagy ehhez, Szulák Andreát már biztos hallottad énekelni.

Régen voltam Pesten színházban, és már nagyon szerettem volna egy jó kis darabot megnézni. Mivel úgyis dolgom volt fenn, és ott aludtam barátnőmnél, megbeszéltük, hogy menjünk, nézzünk meg valamit. 2 nap volt ami számításba jöhetett, és ez az egy előadás volt amire jegyet tudtam még venni. Nézegettem a szereposztást, hmm, gondoltam biztos jó lesz, bár Nemcsák Károlyt még gyermekkoromban láttam a "híres" magyar teleregényben, s bár akkor még nem tudtam felmérni, hogy amit látok, az jó, vagy nem, de néztük, mert az volt. Így utólag visszatekintve persze igen kezdetlegesnek tűnik az egész, de úgy voltam, ha Szulák Andrea fele olyan jól játszik, mint amilyen a hangja, akkor jó lesz az a darab, és a rendező Verebes István neve is igen jól hangzott.

Megérkeztünk (jelzem a Teve utcai ORFK székház előtt kedvezményesen lehet parkolni az autóval érkezőknek érvényes belépőjegy felmutatásával 
http://www.jozsefattilaszinhaz.hu/hirek/kozlekedes-es-parkolas- ), bekocogtunk a színházba. Kicsit csodálkoztam, mert igen szellősek voltak a földszinten a sorok, a felső részen pedig azt hiszem 10 ember volt mikor megérkeztünk, és mondta a kedves kollegina, hogy mivel alig van néző, mondta mindenkinek, hogy oda ülhet ahova szeretne. (Azért ez ne tévesszen meg senkit, elmondta a kedves néni, hogy csak pár napja, valószínű a jó idő miatt nincs teltház.) Első sorba szóltak a jegyek, oda is ültünk le, mert igen kényelmes volt, előre tudtunk hajolni, s kényelmesen tudtuk pihentetni a kezeinket (arcunkat), Elég jó kis székek vannak, de az emeleti részen az első sorban a székek és az előtte lévő fal (nem tudom mi a pontos neve) között igen kevéske a hely. Hosszabb lábúak ne ide üljenek.

Elkezdődött a darab. 


Röviden a tartalom:
A piti szélhámos Papagatto, foglalkozását tekintve főállású vendég. Lakomákra jár, ott tömi tele rekeszes zsebeit jó falatokkal. Nagy ívű ötlettől vezérelve Szeretetligát alapít, hogy végre ne csak jókat egyenek, hanem jó pénzhez is jussanak. Így keveredik élete legnagyobb kalamajkájába, amiből aztán egymást érő bonyodalmak fakadnak. Fergeteges vígjáték, mindennel, amit az olaszok miatt kedvelt meg a világ: jókat enni, jó humorral kelni, feküdni, folyton szerelmesnek lenni.


Ha szeretnél jókat nevetni, kikapcsolódni, elfelejteni 2 és fél órára a mindennapi gondokat, akkor meg kell nézned. 

Nem csak  Nemcsák  :-D Károly alakított fergetegeset, de a többiek is kivették igen szépen a részüket, hogy maradandó legyen a darab számunkra. Nem gondoltam volna, hogy ilyen kellemesen telik majd az este.

Szünetben nézegettük még a kínálatot:


 Tetszik. 
Visszatérek, mint az a néni, akivel előadás után beszélgetésbe elegyedtünk a színház előtt, ahogy nevetgéltünk, és próbáltunk visszaemlékezni a mondatokra, amiktől kidőltünk a nevetéstől, s elmondta, hogy csak virágföldért ment le és villamosbérletért, de mikor meglátta, mit játszanak, inkább gyorsan vett jegyet, s beült, mert valamikor már látta a darabot, s már akkor is tetszett neki, s érdekelte, ebben a szereposztásban, egy valószínű más megközelítésben milyen lehet   :-) 

Jó szórakozást!

Marcsika




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése