2016-04-27

Epres zselétorta



Rohamosan közeleg az igazi eperszezon, és nem tudom ti hogy vagytok vele, de én ilyenkor már enném, az sem számít, hogy még nem hazai, vagy nem annyira édes, zamatos, de eper kell. Így voltam múlt héten is, hogy éreztem, valami sütit kellene csinálni eperrel, hogy falhassam. A karácsonyi narancsos zselétorta http://bodormaria.blogspot.hu/2015/12/karacsonyi-narancsos-zseletorta.html után gondoltam jöhetne egy kis epres zselétorta. Térdig jártam a lábam, mert bár már egy ideje lehet kapni epret, most valahogy sehol nem volt. A sokadik boltban azért csak lett :-)



Ezt most kicsit másképp csináltam, mint a karácsonyi tortát. Nem sütöttem hozzá a tésztát, mert ahhoz fáradt voltam, de ilyen esetekre van pl a babapiskóta.

Tehát, hozzávalók

24 db babapiskóta
Eper ízlés és pénztárca szerint
50 g lapzselatin
1 cs vaníliás cukor
900 g sovány tejföl (mivel tészta nem volt benne, ezért én még tettem hozzá, így kb 1100-1200 g lett)
200 g cukor (csökkenthető a mennyiség ízlés szerint. Mivel az eper nem volt még túl édes, szívem szerint többet tettem volna bele, de azért vigyázni kell a vonalakra) 

A piskótákat vágd el, hogy mikor a formát körberakod vele, akkor ne lógjon ki a teteje. Amit levágsz, az pont elég lesz arra, hogy a forma alját kirakd vele. Az eper egy részét daraboltam kis kockára, de hagytam díszítésre is


A többi körülbelül az eredeti recept szerint készül:

A zselatint áztassuk be hideg vízbe, hagyjuk jól megduzzadni.
A tejfölt keverjük robotgéppel oldódásig a cukorral s a vaníliával, majd keverjük el a zselatinnal.
A zselatint addig melegítsünk, amíg feloldódik (forralni nem szabad), s öntsük az édes tejfölhöz, majd dobjuk bele a felkockázott epret, keverjük össze, s öntsük a piskótával kibélelt formába.


Mehet a hűtőbe dermedni.


A dermedésnek nem sok idő kell, de a piskóta másnapra puhult csak meg.


Eperrel és tejcsokival díszítettem. Mivel édesszájú vagyok, és imádom a tejcsokit, nekem nagyon finom volt azzal :-D


Jó étvágyat!

Marcsika


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése