2016-04-05

Pulykaszárny fokhagymával, füstölt szalonnával


Pénteken, nem tudtam mit is főzzek a hétvégén. Gondolkodtam mi is van otthon (kb semmi), aztán ahogy nézelődtem, elég szépnek találtam a pulykahusikat, s vettem is filézett combot, és szárnyat is. A szárnyat megsütöttem jó kis füstölt szalonnával, de előbb még megtűzdeltem fokhagymával.

2 pulykaszárnyhoz 1,5 fej fokhagymát, 6-8  szelet kisebb húsos füstölt szalonnát, sót és őrölt fehérborsot használtam ízesítésre.


 A hús bőrös résén késsel kis zsebeket vágtam, azokba rejtettem a fokhagymát.


Még sütés előtti este összepakoltam minden hozzávalót egy dobozba, s betettem éjszakára alukálni a hűtőbe.

Mostanában kedvencem a konfitálás (alacsony hőfokon, több órán keresztül tartó sütés). Most is ez történt szombaton az előző esti koncert és az azt követő a tervezettnél hosszabbra sikerült este után. Bátran merem ajánlani mindenkinek hasonló szituációban ☺ Tehát 100-120 fokos sütőben 5-6 órahosszát sütöttem fólia alatt, míg porhanyós nem lett a hús, majd egy kicsit még napoztattam fólia nélkül.

A hús sütési ideje eltérő lehet, attól.függően milyen idős madárka alkatrészét sikerült megvenni.

Nem tudom, ki hogy van vele, de én így tavasszal már nagyon várom a friss gyümölcsöket, zöldségeket, így csak egy uborkasalátát keszítettem a finom sülthöz.


Jó étvágyat!

Marcsika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése