2017-02-06

Gombaismereti tanfolyam

Emlékszel még gombával kapcsolatos írásaimra? Megosztottam veletek pár étel receptjét, melyeknek a gomba volt a fő- vagy mellékszereplője. A rántott őzláb gombát imádtam, a borsós-gombás pulykaragu is jól sikerült, a gombás-kapros pulyka  volt a legpikánsabb, de volt itt próbálkozás gombatermesztésre is a panelben. Van még pár finomság amit már elkészítettem, csak még idő hiányában nem tudtam megosztani veletek. Az egyik receptet egy gombász mondta nekem, miközben böngésztem az árut, és nem is volt kérdés, hogy rókagomba is került a friss finomságok közül az asztalra. Megosztom majd, csak tudod, az idő.... Télen úgysem volt túl sok lehetőség arra, hogy válogass a friss, haza gombakínálatból, de jön a jó idő.

Tudod, mikor a piacon jártam, vagy bárhol, ahol kínálták a gombákat az eladók/szakértők mindig eszembe jutott, hogy milyen jó is lehet ez egy hétvégi programnak is, családdal, barátokkal sétálni erdőn, mezőn, s közben begyűjteni a reggelinek, ebédnek vagy vacsorának valót. Gombaszüret, friss levegő, jó hangulat, mi kell még egy tökéletes hétvégi kikapcsolódáshoz? Hát talán, hogy ismerjem a gombákat? Olyan sokszor hallani, hogy rosszul lesznek a nem megfelelő gombától, vagy a helytelen elkészítéstől. Lassan már 2 éve, hogy Békéscsabán a kolbászfesztiválon egy öreg bácsika portékáját kínálgatva csak mesélt, mesélt, és akkor úgy elindultam volna vele, hogy tanítson már pár dolgot, de akkor úgy éreztem, hogy túl sok idő oda átjárni tanulni. Ám türelem rózsát terem, és a napokban valahogy kaptam egy mailt, amiben az állt, hogy Szolnokon is indul alapfokú gombaismereti tanfolyam. 

Szerinted jelentkeztem? Naná. 

Emlékszel még, hogy tavaly elkezdtem a jelnyelv tanfolyamot? Nagyon szeretem. Sokkal hasznosabban töltöm a szabadidőm mint korábban, és egyre inkább olyan dolgokkal, amik érdekelnek. Kicsit átreformáltam az időbeosztásom, és tényleg arra van időm, amire szeretném, hogy legyen, ami érdekel, amit szívesen csinálok. Ilyen lesz ez a gombaismereti tanfolyam is.

Itt a tájékoztató:


Szeretsz kirándulni?
Szeretnéd megismerni a legfontosabb hazai ehető és mérgező gombafajokat?
Szeretnéd rendszerezni, bővíteni vagy elmélyíteni a meglevő gombaismereteidet?
Szereted a gombás ételeket?

Ha bármely kérdésre igennel válaszoltál, akkor az alapfokú gombaismereti tanfolyamot Neked találták ki!


60 órás, 110 hazai nagygombafaj bemutatását szolgáló, 7*4,5 óra elméleti és 6*5 óra gyakorlati részből álló gombaismereti tanfolyam indul Szolnokon.
Az elméleti képzések péntek délutánonként ( 15.00-19.00  szünetekkel ) kerülnek megrendezésre Szolnokon a Szolnoki Fiúmei Úti Általános Iskolába ( 5000 Szolnok Fiúmei út 5. ) havi rendszereséggel.
A terepgyakorlatok a környező erdőkben és réteken tartjuk. Ezek időpontjait, előzetesen egyeztetjük.


Várható kezdés: 2017.március vége.
Jelentkezési határidő: 2017.03.01.
Részvételi díj: 25.000 Ft

A részvételi díj a terepgyakorlatokkal összefüggő útiköltséget és az ajánlott irodalom költségét NEM tartalmazza.
A képzést 20 fő jelentkezése esetén indítjuk el.


Ajánlott irodalom:
Locsmándi Csaba, Vasas Gizella: Gyűjtsünk gombát erdőn, mezőn! Budapest : Cser Kiadó, 2013. 200 p. ISBN 978-963-278-335-2 [ajánlott fogyasztói ár: 2.995 Ft, előzetes megrendelés esetén a csoportos beszerzésben segíthetek!]

Remélem találkozunk!

Bodor Marcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése